fot. Edgar de Poray
Władysław Reymont
Ziemia obiecana
Dzieło Reymonta opowiada historię trójki przyjaciół – młodego inżyniera Karola Borowieckiego, handlowca Moryca Welta i syna fabrykanta Maksa Bauma, których celem jest założenie fabryki i zarobienie milionów. Drapieżna, kapitalistyczna Łódź końca XIX wieku stanowi tło wydarzeń obnażających bezkompromisowość wolnorynkowej gry oraz psychologiczne podłoże wyzysku wobec tych jednostek, które zachowały odruchy sumienia.
„Ziemia Obiecana” to opowieść o marzeniach, nieposkromionej ambicji oraz dążeniu do celu bez względu na koszty i konsekwencje. Niezależnie od klasy i pochodzenia każdy — począwszy od zwykłego robotnika po prezesa wielkiej fabryki — snuje sen o lepszym życiu i sukcesie. Mechanizm dążenia do władzy, sławy i pieniędzy jest nam wszystkim dobrze znany.
W dziewiętnastowiecznej eksplozji wielkich karier i fortun łódzkich fabrykantów, połączonej ze spektakularnymi upadkami i bankructwami, mogą przejrzeć się również nasze czasy. Czasy wielkich aspiracji i ogromnych pieniędzy mnożonych w rytmie zegara odliczającego minuty do nieuchronnej katastrofy.
A może tego zegara nie da się już zatrzymać?
„Ratajczak pokazuje świat, w którym niemal wszystko jest na sprzedaż, gdzie kupuje się sojusze i namiastki uczuć w zastaw za kredyty”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Premiera
25 czerwca 2022 r.
Scena
Duża Scena
Czas
120 MIN (BEZ PRZERWY)
Wiek widzów
+15
Uwaga! W spektaklu są palone papierosy, pojawia się dym i motyw alkoholu.
Kiedy gramy?
18.01 / sobota
19.00
KONKURSY
Spektakl „Ziemia obiecana” został przyjęty do VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Twórcy
Reżyseria
Piotr Ratajczak
Dramaturgia
Joanna Kowalska
Scenografia
Marcin Chlanda
Kostiumy
Grupa Mixer
Muzyka
Tomasz Lewandowski
Choreografia
Aleksandra Osowicz
Choreografia
Magdalena Fejdasz
Asystent reżysera
Jędrzej Wielecki
Kostiumy
Grupa Mixer
Muzyka
Tomasz Lewandowski
Asystent reżysera
Jędrzej Wielecki
Inspicjentka
Katarzyna Siczewska
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Obsada
Karol
Moryc
Radomir Rospondek (gościnnie)
Maks
Lucy
Mada
Anka
Katarzyna Osipuk (gościnnie)
Zosia
Bucholc
Muller
Horn
Robotnik
Przegryw
Cwaniak
Bum Bum
Kliknij
aby włączyć tryb pełnoekranowy
Spektakl współfinansowany przez



