Fot. Michał Grocholski
Sarah Kosar
MAMOBURGER
Spektakl w ramach SCENY INICJATYW AKTORSKICH. Scena Bunkier jest między innymi miejscem prezentacji przedstawień, których pomysłodawczyniami, pomysłodawcami są aktorki i aktorzy naszego teatru. Podążając za ideą „teatru wielu głosów, różnych spojrzeń”, inicjatywy aktorskie dają możliwość naszym artystom zaprezentowania własnego punktu widzenia świata i sztuki oraz wyrażenia indywidualnej ekspresji wybranych przez siebie utworów.
To dwuosobowy dramat, który w bardzo nietypowy i teatralny sposób opowiada o przechodzeniu traumy po nagłej śmierci bliskiej osoby. Spotykamy ojca (Rafał Kronenberger) i córkę (Oliwia Zalewa), którzy próbują na nowo odnaleźć się po śmierci żony i matki. Okazuje się, że wspólne przeżywanie trudnego momentu może być dla nich szansą na pogłębienie relacji.
Autorka sięga po czarny humor, żeby opisać bezwzględność kontrolującej matki, która nawet po śmierci chce decydować o wyborach i postawach swoich najbliższych. Tytułowy Mamoburger jest ostatnim wspólnym rodzinnym posiłkiem i czymś w rodzaju popkulturowej komunii po zmarłej żonie i matce. Spektakl jest mieszanką czarnego humoru i spotkania z bezwzględnością śmierci, ale również próbą znalezienia miejsca na duchowość we współczesnym świecie marketów, burgerowni, frytek i galerii handlowych.
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
I pokaz przedpremierowy
15 lutego 2024 r.
II pokaz przedpremierowy
18 lutego 2024 r.
PREMIERA
19 KWIETNIA 2024 r.
Scena
BUNKIER
Czas
65 minut (BEZ PRZERWY)
Wiek widzów
15+
Uwaga! W spektaklu pojawia się motyw używek, dym oraz wulgaryzmy.
Kiedy gramy?
04.05. / sobota
19.00
05.05. / niedziela
16.00
12.06. / środa
19.00
13.06. / czwartek
19.00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Przedstawienie Mańki realizuje założenia kultury i teatru środka, pozwalając widzom, którzy chcą w teatrze spędzić po prostu miło czas, podjąć również refleksję na istotny społeczny temat i uczestniczyć w artystycznym życiu.”
Kamil Bujny, teatrologia.info
„(…) wychodząc z teatru, chce się rozmawiać, badać własne ciało i emocje. I może to właśnie jest rewolucja seksualna na miarę naszych czasów.”
Wiktoria Wojas, didaskalia.pl
NAGRODY
Ranking „Najlepszy, Najlepsza, Najlepsi” Miesięcznika TEATR 2022/2023
- Najlepsze przedstawienie dla dzieci/młodzieży
Twórcy
Reżyseria
Maciej Konopiński
Scenografia, kostiumy i video
Filip Ignatowicz
Muzyka
Krzysztof Wojciechowski
Konsultacje z typów osobowości
Marcin Cząba
Tekst piosenki
Eryk i Kalina Konopińscy
Reżyseria świateł
Klaudyna Schubert
Materiał video
Edgar de Poray
Reżyseria
Radosław Stępień
Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel
Kostiumy
Łukasz Mleczak
Inspicjent
Jerzy Laskowski
Tłumaczenie
Bożena Kupis-Kucharska
Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Obsada
x
Rafał Kronenberger
x
Oliwia Zalewa (gościnnie)
Dziękujemy Mirosławowi Morawskiemu, który wystąpił w roli lektora, a także Marcie Marciniak, Jędrzejowi Segietowi, Katarzynie Kowalewskiej, Annie Watras i Annie Rogóż, którzy wzięli udział w materiałach wideo.
Prawa do sztuki „Mamoburger”
reprezentuje ADiT Agencja Dramatu i Teatru.
KONKURSY
Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.
Kliknij aby włączyć tryb pełnoekranowy