Facebook YouTube Instagram LinkedIn
15471

MAMOBURGER

Fot. Michał Grocholski

Sarah Kosar

MAMOBURGER

Spektakl w ramach SCENY INICJATYW AKTORSKICH. Scena Bunkier jest między innymi miejscem prezentacji przedstawień, których pomysłodawczyniami, pomysłodawcami są aktorki i aktorzy naszego teatru. Podążając za ideą „teatru wielu głosów, różnych spojrzeń”, inicjatywy aktorskie dają możliwość naszym artystom zaprezentowania własnego punktu widzenia świata i sztuki oraz wyrażenia indywidualnej ekspresji wybranych przez siebie utworów.

To dwuosobowy dramat, który w bardzo nietypowy i teatralny sposób opowiada o przechodzeniu traumy po nagłej śmierci bliskiej osoby. Spotykamy ojca (Rafał Kronenberger) i córkę (Oliwia Zalewa), którzy próbują na nowo odnaleźć się po śmierci żony i matki. Okazuje się, że wspólne przeżywanie trudnego momentu może być dla nich szansą na pogłębienie relacji. 

Autorka sięga po czarny humor, żeby opisać bezwzględność kontrolującej matki, która nawet po śmierci chce decydować o wyborach i postawach swoich najbliższych. Tytułowy Mamoburger jest ostatnim wspólnym rodzinnym posiłkiem i czymś w rodzaju popkulturowej komunii po zmarłej żonie i matce. Spektakl jest mieszanką czarnego humoru i spotkania z bezwzględnością śmierci, ale również próbą znalezienia miejsca na duchowość we współczesnym świecie marketów, burgerowni, frytek i galerii handlowych. 

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

I pokaz przedpremierowy

15 lutego 2024 r.

II pokaz przedpremierowy

18 lutego 2024 r.

PREMIERA

19 KWIETNIA 2024 r.

Scena

BUNKIER

Czas

65 minut (BEZ PRZERWY)

Wiek widzów

15+

Uwaga! W spektaklu pojawia się motyw używek, dym oraz wulgaryzmy.

Kiedy gramy?

13.06. / czwartek

19.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Przedstawienie Mańki realizuje założenia kultury i teatru środka, pozwalając widzom, którzy chcą w teatrze spędzić po prostu miło czas, podjąć również refleksję na istotny społeczny temat i uczestniczyć w artystycznym życiu.”

Kamil Bujny, teatrologia.info

„(…) wychodząc z teatru, chce się rozmawiać, badać własne ciało i emocje. I może to właśnie jest rewolucja seksualna na miarę naszych czasów.”

Wiktoria Wojas, didaskalia.pl

NAGRODY

Ranking „Najlepszy, Najlepsza, Najlepsi” Miesięcznika TEATR 2022/2023

  • Najlepsze przedstawienie dla dzieci/młodzieży

Twórcy

Maciej Konopiński_Fot. Anna Kociarz

Reżyseria

Maciej Konopiński

Filip Ignatowicz fot 1 - autor zdjecia Karol Kacperski (1)

Scenografia, kostiumy i video

Filip Ignatowicz

Krzysztof Wojciechowski

Muzyka

Krzysztof Wojciechowski

Marcin Cząba

Konsultacje z typów osobowości

Marcin Cząba

czarne #profilowe

Tekst piosenki

Eryk i Kalina Konopińscy

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Inspicjent
Jerzy Laskowski

Tłumaczenie
Bożena Kupis-Kucharska

 

Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Obsada

x

Rafał Kronenberger

x

Oliwia Zalewa (gościnnie)

Dziękujemy Mirosławowi Morawskiemu, który wystąpił w roli lektora, a także Marcie Marciniak, Jędrzejowi Segietowi, Katarzynie Kowalewskiej, Annie Watras i Annie Rogóż, którzy wzięli udział w materiałach wideo.

 

Prawa do sztuki „Mamoburger”
reprezentuje ADiT Agencja Dramatu i Teatru.

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

Skip to content