fot. Edgar de Poray
CHODZI O TO
Chodzenie jest rodzajem komunikacji. Kroki, miejsca w przestrzeni, sposób w jaki się przemieszczamy można potraktować jak pierwszy, wspólny język. Chodząc razem – dzieci z rodzicami, rodzice z rodzicami, dzieci z dziećmi – budujemy pierwsze relacje między sobą.
Czy pamiętacie, kiedy zrobiliście swój pierwszy krok? Jak on wyglądał? Jak często słyszymy swoje kroki? Co one dla nas znaczą i dokąd nas prowadzą? Po raz pierwszy zapraszamy najnajmłodszych widzów: dzieci od 8 do 36 miesiąca życia oraz bliskich im dorosłych, do niezwykłego sensorycznego i teatralnego doświadczania.
„Historia mowy zaczyna się tuż przy ziemi, od kroków. […] Gry kroków kształtują przestrzeń, stanowią osnowę miejsc. Wydaje się więc, że chodzenie może być określone wstępnie jako przestrzeń wypowiadania”.
Michel de Certau, Wynaleźć Codzienność. Sztuka działania
Premiera
13 października 2018 r.
Scena
Scena Bunkier
Czas
60 MIN (BEZ PRZERWY)
Wiek widzów
od 8 miesięcy do 3 lat
Przed wejściem w przestrzeń instalacji należy zdjąć buty. Prosimy o zaopatrzenie dzieci w dodatkowy ubiór na ewentualne przebranie po spektaklu.
Kiedy gramy?
09.09. / poniedziałek
19.00
09.09. / poniedziałek
19.00
09.09. / poniedziałek
19.00
„Tytułowe chodzenie reżyserka Alicja Morawska-Rubczak oraz odpowiedzialny za dramaturgię Sebastian Świąder rozumieją jak najbardziej dosłownie, jednocześnie próbując wydobyć ukryte i niezbyt oczywiste wartości i znaczenia tej jakże powszechnej i – wydawałoby się – najbanalniejszej aktywności na świecie. Pięknie i mądrze piszą o tym w krótkiej notce programowej: „Chodzenie jest rodzajem komunikacji. Kroki, miejsca w przestrzeni, sposób, w jaki się przemieszczamy, można potraktować jak pierwszy wspólny język. Chodząc razem – dzieci z rodzicami, rodzice z rodzicami, dzieci z dziećmi – budujemy pierwsze relacje między sobą”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
Twórcy
Reżyseria
Alicja Morawska-Rubczak
Dramaturgia
Sebastian Świąder
Scenografia
Jakub Drzastwa
Muzyka
Wacław Zimpel
Pedagożka teatru
Agnieszka Szymańska
Inspicjentka
Urszula Kraska
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Obsada
Rumun
Kacper Sasin
Cecylia Caban
Magda Wolnicka (gościnnie)
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz budżetu Województwa Opolskiego.
Program do pobrania: