Facebook YouTube Instagram LinkedIn
11548

ZIEMIA OBIECANA

fot. Edgar de Poray

Władysław Reymont

Ziemia obiecana

Dzieło Reymonta opowiada historię trójki przyjaciół – młodego inżyniera Karola Borowieckiego, handlowca Moryca Welta i syna fabrykanta Maksa Bauma, których celem jest założenie fabryki i zarobienie milionów. Drapieżna, kapitalistyczna Łódź końca XIX wieku stanowi tło wydarzeń obnażających bezkompromisowość wolnorynkowej gry oraz psychologiczne podłoże wyzysku wobec tych jednostek, które zachowały odruchy sumienia.

„Ziemia Obiecana” to opowieść o marzeniach, nieposkromionej ambicji oraz dążeniu do celu bez względu na koszty i konsekwencje. Niezależnie od klasy i pochodzenia każdy — począwszy od zwykłego robotnika po prezesa wielkiej fabryki — snuje sen o lepszym życiu i sukcesie. Mechanizm dążenia do władzy, sławy i pieniędzy jest nam wszystkim dobrze znany.

W dziewiętnastowiecznej eksplozji wielkich karier i fortun łódzkich fabrykantów, połączonej ze spektakularnymi upadkami i bankructwami, mogą przejrzeć się również nasze czasy. Czasy wielkich aspiracji i ogromnych pieniędzy mnożonych w rytmie zegara odliczającego minuty do nieuchronnej katastrofy.

A może tego zegara nie da się już zatrzymać?

„Ratajczak pokazuje świat, w którym niemal wszystko jest na sprzedaż, gdzie kupuje się sojusze i namiastki uczuć w zastaw za kredyty”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Premiera

25 czerwca 2022 r.

Scena

Duża Scena

Czas

120 MIN (BEZ PRZERWY)

Wiek widzów

+15

Uwaga! W spektaklu są palone papierosy, pojawia się dym i motyw alkoholu.

Kiedy gramy?

17.01 / piątek

11.00

17.01 / piątek

19.00

18.01 / sobota

19.00

KONKURSY

Spektakl „Ziemia obiecana” został przyjęty do VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Twórcy

Reżyseria

Piotr Ratajczak

Dramaturgia

Joanna Kowalska

Marcin Chlanda_001 #crop

Scenografia

Marcin Chlanda

Kostiumy

Grupa Mixer

Muzyka

Tomasz Lewandowski

Choreografia

Aleksandra Osowicz

Choreografia

Magdalena Fejdasz

Asystent reżysera

Jędrzej Wielecki

Kostiumy

Grupa Mixer

Muzyka

Tomasz Lewandowski

Asystent reżysera
Jędrzej Wielecki

Inspicjentka
Katarzyna Siczewska

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Obsada

Karol

Anka

Katarzyna Osipuk (gościnnie)

Muller

Bum Bum

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

Spektakl współfinansowany przez

Skip to content