fot. Pinelopi Gerasimou
Gerasimos Bekas, Michalis Pitidis, Anestis Azas
republika baklawy
Spektakl grany we współpracy z Teatrem Śląskim i 7. Międzynarodowym Festiwalem OPEN THE DOOR.
Surrealistyczna komedia leżąca gdzieś pomiędzy dokumentem a fikcją, autorstwa Anestisa Azasa, Gerasimosa Bekasa i Michalisa Pitidisa.
„Republika Baklawy” to teatralny pseudodokument inspirowany historycznymi wydarzeniami wojny o niepodległość Grecji w 1821 roku, ale umieszczony w naszym współczesnym, cyfrowo połączonym świecie. Jego tematem jest próba dwójki młodych ludzi uwolnienia się od ciężaru starych stereotypów wrogości i stworzenia dla siebie nowej tożsamości. Na scenie pojawia się grupa „badaczy”, którzy starają się odtworzyć historię małego narodu, jego narodziny, konflikty i dziedzictwo. Opierając się na szeregu fikcyjnych, surrealistycznych i komediowych sytuacji, spektakl bada kwestie tożsamości i organizacji politycznej przez pryzmat współczesności.
„Republika Baklawy” została wyprodukowana przez Athens Epidaurus Festival w 2021 roku. Spektakl został ponownie zaprezentowany w 2023 roku w ramach inicjatywy „GRAPE – Greek Agora Performance”, mającej na celu promocję greckiej twórczości za granicą.
Katerina Mavrogeorgi, która grała główną rolę żeńską w oryginalnej obsadzie, została zastąpiona przez Stellę Vogiatzaki podczas występów w Polsce.
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
Scena
Duża Scena
Czas
100 min
Wiek widzów
12+
Uwaga! W spektaklu pojawiają się wulgaryzmy, głośne dźwięki, używany jest dym i mąka.
Kiedy gramy?
08.06. / sobota
19.00
Spektakl grany w języku greckim, tureckim i angielskim z napisami w języku polskim i angielskim.
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Przedstawienie Mańki realizuje założenia kultury i teatru środka, pozwalając widzom, którzy chcą w teatrze spędzić po prostu miło czas, podjąć również refleksję na istotny społeczny temat i uczestniczyć w artystycznym życiu.”
Kamil Bujny, teatrologia.info
„(…) wychodząc z teatru, chce się rozmawiać, badać własne ciało i emocje. I może to właśnie jest rewolucja seksualna na miarę naszych czasów.”
Wiktoria Wojas, didaskalia.pl
NAGRODY
Ranking „Najlepszy, Najlepsza, Najlepsi” Miesięcznika TEATR 2022/2023
- Najlepsze przedstawienie dla dzieci/młodzieży
Twórcy
Reżyseria i adaptacja
Katarzyna Minkowska
Dramaturgia i adaptacja
Jan Czapliński
Muzyka
Wojciech Frycz
Scenografia
Łukasz Mleczak
Kostiumy
Jola Łobacz
Reżyseria świateł
Klaudyna Schubert
Materiał video
Edgar de Poray
Reżyseria
Radosław Stępień
Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel
Kostiumy
Łukasz Mleczak
Pomysłodawca i reżyser
Anestis Azas
Asystent reżysera, współpraca dramaturgiczna
Michalis Pitidis
Scenografia
Eleni Stroulia
Muzyka
Panagiotis Manouilidis
Realizacja światła
Eliza Alexandropoulou
Kostiumy
Vasilia Rozana
Asystentka scenografki
Zaira Falirea
Kierownik produkcji
Kostis Panagiotopoulos
Wideo
Dimitris Zahos
Realizacja dźwięku
Evangelos Kontaxis
Reżyseria światła podczas spektakli gościnnych
Dimitra Aloutzanidou
Kierownik techniczny
Giorgos Kolios
Obsada
x
Stella Vogiatzaki
x
Giorgos Katsis
x
Gary Salomon
x
Cem Yigit Üzümoglu
KONKURSY
Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.
Kliknij aby włączyć tryb pełnoekranowy