Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18131

Ostatnie solo K.

fot. Piotr Jaruga

OSTATNIE SOLO K.

Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca 2025.

„Chyba minęły już moje najlepsze lata. Gdy istniała szansa na szczęście. Ale nie chciałbym żeby wróciły. Teraz, gdy mam w sobie ten ogień, już nie. Nie, nie chciałbym, żeby wróciły”

Samuel Beckett, „Ostatnia taśma”

 

Spektakl jest konstelacją odniesień i nawiązań autora i performera: do sztuki Samuela Becketta i postaci Krappa odsłuchującego taśmy nagrywane przez całe życie w każde urodziny, do roli Tadeusza Łomnickiego z drugiej połowy lat 80 XX wieku, wreszcie do swego pierwszego solowego występu w choreografii Hanny Strzemieckiej z roku 2000. Po dwóch dekadach od tego solowego spektaklu pt. „DC 5861494” Ryszard Kalinowski wraca do znanych scen, obrazów i wspomnień. Stawia sobie wiele pytań, „odsłuchując” stary spektakl poprzez swoje ciało, dialogując z obrazem na ekranie i budując perspektywę kolejnego spotkania z samym sobą w przyszłości… za kolejne 20 lat.

...

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

Athens Epidaurus Festival

Grape Showcase

JULY 19TH 2024 

Scena

xxx

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

Pokaz

26 września 2025 r.

Scena

MODELATORNIA

Czas

40 min

wiek widzów

15+

Please be advised: there is one scene
with partial nudity

Kiedy gramy?

26.09 / piątek

19.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

“Silvia Gribaudi’s GRACES […] is an homage to the poetic powers of imperfection. […] Within the framework of theatrical convention, Gribaudi attempts to trigger a change in our perspective through a down-to-earth attitude, by offering entertainment and inviting us to have fun”

Jordi Ribot, Thunnissen in Movement exposed

“In a relentless succession of dances, tableaux vivants
and comic scenes, the quartet seeks (and obtains) at all
times the complicity of the spectator, involving him in
a eulogy of imperfection and individuality. […] Among
intended afterthought, self-mocking celebrations, lyrical
interludes and unsettling suspensions, the clear awareness
that “beautiful is the place where the gaze rests” rises.”

Emanuela Zanon, Juliet Art Magazine

“A mocking trip to the automatisms of our imagination. […] The choreography appropriates with freedom the most trite female and male stereotypes to debunk them with a queer spirit.”

Gerrge Voudiklaris, Artivist chief editor

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Twórcy_CZYNIE

Koncepcja, choreografia, wykonanie
Ryszard Kalinowski

Dramaturgia
Ryszard Kalinowski, Grzegorz Kondrasiuk

Współpraca techniczna
Grzegorz Polak

Technical support:
Grzegorz Polak

Projekcja wideo: fragmenty spektaklu „DC 5861494” w choreografii Hanny Strzemieckiej z 2000 r.

 

performers

Silvia Gribaudi

and 3 performers alternately:

Matteo Marchesi,

Andrea Rampazzo,

Francesco Saverio Cavaliere,

Giacomo Citton,

Siro Guglielmi

Project realized with the contribution of ResiDance XL – luoghi e progetti di residenza per creazioni coreografiche, action of the network Anticorpi XL – Network Giovane Danza D’autore, coordinated by L’arboreto – Teatro Dimora di Mondaino e IntercettAzioni – Centro di Residenza Artistica della Lombardia – project by Circuito CLAPS with Industria Scenica, Milano Musica, Teatro delle Moire, Zona K.

Artistic residencies: ARTEFICI – Artisti Associati di Gorizia, Klap – Maison Pour la danse Marseille, Centro per la Scena Contemporanea/Operaestate Festival del Comune di Bassano del Grappa, Centro di Residenza Armunia/CapoTrave Kilowatt, L’arboreto – Teatro Dimora | La Corte Ospitale: Centro di Residenza Emilia-Romagna, Dansstationen, Danscentrum Syd, Skånesdansteater Malmö – Sweden.

CollaborAction#4 2018/2019 in collaboration with festivals and theatre seasons by Anticorpi, Ater, Interplay, Piemonte Dal Vivo, Amat, Arteven, Teatro Comunale di Vicenza, Artedanzae20, Teatro Pubblico Pugliese, C.L.A.P.Spettacolodalvivo, Armunia, FTS Onlus.

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Przejdź do treści