Facebook YouTube Instagram LinkedIn
16163

OST/WOW

fot. Natalia Kabanow / Rafał Skwarek

wow

Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca.

W czasach mroku i niepokoju zastanawiamy się nad tym, czym jest przyjemność – przyjemność w życiu, przyjemność z tańczenia czy oglądania tańca. Twórców inspiruje fenomen choreomanii – tanecznej plagi, która przez ponad dziesięć wieków pojawiała się w różnych miejscach Europy. Mania tańczenia na ulicach zgromadziła setki osób we wspólnym szalonym tańcu do wycieńczenia, do utraty przytomności, a czasem – do utraty życia. Do dziś przyczyny tych ekstatycznych ruchów kojarzone są albo z nieświadomym zażyciem psychodelików, w postaci zatrucia sporyszem, grzybem żerującym głównie na trawach i zbożach, albo z chorobą zwaną pląsawicą. Jedna z teorii podaje także, że bezustanny taniec był skutkiem załamania nerwowego, którego przyczyną miał być specyficzny czas pełen zaraz, wojen i katastrof naturalnych.

PRZESTRZENIE SZTUKI TANIEC 2023,
WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY

PREMIERA

20 września 2023 r.

MIEJSCE

Centrum Sztuk Performatywnych 

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

26 września 2024 r.

SCENA

Duża Scena

czas

60 min

wiek widzów

16+

Uwaga: podczas spektaklu jest używane światło stroboskopowe.

Kiedy gramy?

26.09. / czwartek

19.00

25.06. / niedziela

20.00

Twórcy

Koncepcja, reżyseria, choreografia

Marta Wołowiec

czarne #profilowe

Kreacja, performans

Marta Wołowiec, Tomasz Pomersbach

Dramaturgia

Janusz Orlik

Muzyka

Wojciech Kiwer

Reżyseria świateł

Klaudia Kasperska

Kostiumy

Dominik Więcek

czarne #profilowe

Współpraca dramaturgiczna

Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska

Tekst

Ramona Nagabczyńska na podstawie Paula Thomasa Andersona

Zdjęcie

Witek Orski

Grafika

Jakub de Barbaro na podstawie okładki płyty Mina: The Collection 3.0

Producent

Grzegorz Tomczewski

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

OBSADA

Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby

Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby

Anna Domalewska/Paulina Giwer-Kowalewska

Alicja Helfojer/Antoni Kurjata

Spektakl zrealizowany w koprodukcji Teatru Animacji w Poznaniu i Art Fraction Foundation w
ramach projektu “Mapping. A map on the aesthetics of performing arts for early years”
realizowanego ze środków programu Kreatywna Europa.

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content