ONE HUNDRED FALLS
Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca.
Upadają cywilizacje, upadają kultury, upadają autorytety, upadamy moralnie, upadamy fizycznie. Wydaje się, że cała historia ludzkości złożona jest z nagłych upadków takich jak wojny czy przewroty, ale również tych powolnych i ignorowanych jak katastrofa klimatyczna. Trudno rozróżnić kiedy upadek jest jeszcze tragedią, a kiedy już nową możliwością.
W tej sinusoidzie po której płyniemy, zawsze skupiamy się na najbardziej skrajnych odchyleniach. Rzadko zauważamy to co jest pomiędzy. Lot, którego doświadczamy pokazuje nam zupełnie inną rzeczywistość. Świat, w którym w końcu możemy zwolnić i my stajemy się wolni. Każdy krok jest kontrolowanym upadkiem i każdy kolejny nagłym powstawaniem. Upada 206 kości i ok. 640 mięśni pomaga nam się podnieść.
Już od momentu prenatalnego nasz rozwój ukierunkowany jest na stworzenie konstrukcji. To ona pozwala nam stać prosto i konsekwentnie odpychać się przed tym co nieuniknione. W końcu to upadek jest jej przeznaczeniem. To często rozpad/rozkład daje możliwość ruchu i interakcji. Nasza bohaterka zatraca się w tańcu na upadłej cywilizacji, na upadłej kulturze, na upadłych autorytetach, na naszym upadku moralnym i odnajduje akceptację swego upadającego ciała.
Krakowski Teatr Tańca
PREMIERA
14 listopada 2021 r.
.
OPOLSKA SCENA TAŃCA
POKAZ
25 września 2024 r.
SCENA
MAŁA SCENA
czas
45 min
wiek widzów
16+
Kiedy gramy?
25.09. / środa
18.00
25.06. / niedziela
20.00
Uwaga! W spektaklu pojawia się nagość.
Twórcy
Koncepcja
Jakub Mędrzycki
Choreografia
Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska
Wykonanie
Ilona Gumowska, Mieszko Chomka
Muzyka
Marta Forsberg, Gieorgij Puchalski
Kostiumy
Jelena Proković
Producenci
Magdalena Reiter, Tina Dobnik (Słowenia), Michał Jankowski (Polska)
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”
Alicja Iwańska, taniecpolska.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
specjalne podziękowania dla:
Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby
Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby
Dariia Novykova
Nataliia Pysarieva
Yerheniia Prysiazhna
Halyna Ryba
Kseniia Svistun
Kateryna Vasiukova
Nina Zakharova
Spektakl powstał w ramach projektu rezydencyjnego Krakowskiego Teatru Tańca „Rollercoaster. Młodzi kreatorzy wrażeń”, zrealizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.