Fot. Klaudyna Schubert
części ciała
Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca.
Solo Części ciała jest efektem choreograficznej fascynacji twarzą. Performans bada zarówno jej anatomię i fizjologię, jak i zdolność do bycia nieustannie zmieniającym się obrazem, generującym znaczenia, emocje i tożsamości.
Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka, a język jej analizy naładowany jest romantyczną mitologią. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najbardziej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie – jak w przypadku innych części ciała – jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom i specyficznym nakazom.
Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek groteski i kobiecej podmiotowości? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?
PREMIERA
9 listopada 2019 r.
MIEJSCE
Komuna // Warszawa
.
OPOLSKA SCENA TAŃCA
POKAZ
28 września 2024 r.
SCENA
Modelatornia
czas
40 min
wiek widzów
16+
Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.
Kiedy gramy?
28.09 / sobota
17.00
25.06. / niedziela
20.00
Twórcy
Choreografia
Ramona Nagabczyńska
Współpraca dramaturgiczna
Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska
Opieka artystyczna
Philippe Riéra
Muzyka
Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince
Światła
Jędrzej Jęcikowski
Rekwizyty, video
Nagi Gianni
Współpraca dramaturgiczna
Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska
Tekst
Ramona Nagabczyńska na podstawie Paula Thomasa Andersona
Zdjęcie
Witek Orski
Grafika
Jakub de Barbaro na podstawie okładki płyty Mina: The Collection 3.0
Producent
Grzegorz Tomczewski
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”
Alicja Iwańska, taniecpolska.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
specjalne podziękowania dla:
Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby
Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby
Dariia Novykova
Nataliia Pysarieva
Yerheniia Prysiazhna
Halyna Ryba
Kseniia Svistun
Kateryna Vasiukova
Nina Zakharova
Organizator: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu
Współorganizator: Komuna Warszawa
Projekt: Centrum w Procesie
Partnerzy: CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin.
Artystka wspierana jest przez apap Network- Projekt finansowany w ramach programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.
Projekt współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.