Facebook YouTube Instagram LinkedIn
16158

OST/CZĘŚCI CIAŁA

Fot. Klaudyna Schubert

części ciała

Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca.

Solo Części ciała jest efektem choreograficznej fascynacji twarzą. Performans bada zarówno jej anatomię i fizjologię, jak i zdolność do bycia nieustannie zmieniającym się obrazem, generującym znaczenia, emocje i tożsamości. 

Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka, a język jej analizy naładowany jest romantyczną mitologią. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najbardziej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie – jak w przypadku innych części ciała – jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom i specyficznym nakazom. 

 

Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek groteski i kobiecej podmiotowości? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?

PREMIERA

9 listopada 2019 r.

MIEJSCE

Komuna // Warszawa

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

28 września 2024 r.

SCENA

Modelatornia

czas

40 min

wiek widzów

16+

Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.

Kiedy gramy?

28.09 / sobota

17.00

25.06. / niedziela

20.00

Twórcy

Choreografia

Ramona Nagabczyńska

czarne #profilowe

Współpraca dramaturgiczna

Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska

Opieka artystyczna

Philippe Riéra

Muzyka

Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince

Światła

Jędrzej Jęcikowski

Rekwizyty, video

Nagi Gianni

czarne #profilowe

Współpraca dramaturgiczna

Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska

Tekst

Ramona Nagabczyńska na podstawie Paula Thomasa Andersona

Zdjęcie

Witek Orski

Grafika

Jakub de Barbaro na podstawie okładki płyty Mina: The Collection 3.0

Producent

Grzegorz Tomczewski

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

specjalne podziękowania dla:

Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby

Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby

Dariia Novykova

Nataliia Pysarieva

Yerheniia Prysiazhna

Halyna Ryba

Kseniia Svistun

Kateryna Vasiukova

Nina Zakharova

Organizator: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu 
Współorganizator: Komuna Warszawa
Projekt: Centrum w Procesie 

Partnerzy: CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin.

Artystka wspierana jest przez apap Network- Projekt finansowany w ramach programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.

Projekt współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content