







fot. Bartosz Bańka
MIAZGA
Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca 2025.
MIAZGA > h.art company
[ENTER]
Nerd alert!
[ENTER]
Miazga to program odpowiadający za kodowanie ciągłości procesów zachodzących w ciele człowieka. Jest jak centrum zarządzania organizmem skupione wokół ośrodkowego układu nerwowego.
Mechanizmy zachodzące w Miazdze są poddawane analizie, interpretacji i eksploatacji przez Awatary. Działając razem, obrazują kondycję współczesnego człowieka, którego czyny są często wynikiem niewidocznych algorytmów, norm społecznych i kontroli.
Spektakl stawia pytania o granice między życiem biologicznym, a cyfrowym; między autonomią, a determinizmem. W świecie, gdzie technologie coraz silniej ingerują w nasze ciała i umysły, ciało człowieka w Miazdze staje się systemem operacyjnym, poddawanym nieustannej analizie i optymalizacji.
Spektakl nie tylko porusza temat technologii, ale i aktywnie z niej korzysta. Narzędziem choreograficznym staje się rzeczywisty język programowania Brainfuck, który odpowiada za strukturę i tempo. Rolę niewidzialnego choreografa przejmuje sztuczna inteligencja, wpływająca na decyzje Awatarów.
Wchodząc w groteskowy taniec kodowania, ruchy Awatarów są jak błędy systemowe, pętle i nieprzewidziane glitche. Zamiast porządku, generują komiczne sytuacje, balansując na granicy mechanicznej precyzji i chaosu.
Interaktywność Miazgi nie ogranicza się tylko do technologii, ale włącza widza do eksperymentu, poszerzając tym samym pole nieprzewidywalności.
Miazga jest konceptualnym spektaklem tanecznym skłaniającym do refleksji nad kondycją człowieka. Aby to zrobić, korzysta z absurdu, stając się przewrotnie zabawnym i ludzko „nieperfekcyjnym”. W świecie, gdzie wszystko jest zaprogramowane, największym aktem buntu może być zwykły błąd – a może właśnie taniec
[ENTER]
UWAGA! Ty też jesteś częścią Miazgi.
[WYJŚCIE]
Stara mestna elektarna – Elektro Ljubljana
PREMIERA SŁOWEŃSKA
10 GRUDNIA 2021 R.
PREMIERA POLSKA
18 GRUDNIA 2021 R.
.
OPOLSKA SCENA TAŃCA
POKAZ
22 września 2025 r.
SCENA
MODELATORNIA
czas
45 min
wiek widzów
Dorośli i młodzież
Uwaga! Pulsujące światło i wizualizacje
Kiedy gramy?
22.09 / poniedziałek
19:00
25.06. / niedziela
20.00
Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.
Twórcy_CZYNIE
Reżyseria, choreografia, performance, reżyseria światła
Stanisław Bulder, Artur
Grabarczyk
Koncept
Artur Grabarczyk
Kostiumy
Stanisław Bulder
Muzyka
Zuzanna Henclik, Bartosz Kalwasiński
Wizualizacje
Gary Garnowski
Identyfikacja wizualna i dokumentacja
Maria Łozińska
Realizacja światła
Filip Ejsmont
Zdjęcia
Zuzanna Czaplak
Koordynacja Produkcji / h.art
Beata Miernik
Wsparcie dramaturgiczne/opieka merytoryczna
Katarzyna Kania
Produkcja: Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, h.art company, Stacja Orunia GAK
Spektakl MIAZGA powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, którego operatorem w Gdańsku w roku 2024 jest Instytut Kultury Miejskiej. Program Przestrzenie sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”
Alicja Iwańska, taniecpolska.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

