Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18025

Miazga / OST 2025

fot. Bartosz Bańka

MIAZGA

Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca 2025.

MIAZGA > h.art company
[ENTER]
Nerd alert!
[ENTER]

Miazga to program odpowiadający za kodowanie ciągłości procesów zachodzących w ciele człowieka. Jest jak centrum zarządzania organizmem skupione wokół ośrodkowego układu nerwowego.
Mechanizmy zachodzące w Miazdze są poddawane analizie, interpretacji i eksploatacji przez Awatary. Działając razem, obrazują kondycję współczesnego człowieka, którego czyny są często wynikiem niewidocznych algorytmów, norm społecznych i kontroli.

Spektakl stawia pytania o granice między życiem biologicznym, a cyfrowym; między autonomią, a determinizmem. W świecie, gdzie technologie coraz silniej ingerują w nasze ciała i umysły, ciało człowieka w Miazdze staje się systemem operacyjnym, poddawanym nieustannej analizie i optymalizacji.

Spektakl nie tylko porusza temat technologii, ale i aktywnie z niej korzysta. Narzędziem choreograficznym staje się rzeczywisty język programowania Brainfuck, który odpowiada za strukturę i tempo. Rolę niewidzialnego choreografa przejmuje sztuczna inteligencja, wpływająca na decyzje Awatarów.

 

Wchodząc w groteskowy taniec kodowania, ruchy Awatarów są jak błędy systemowe, pętle i nieprzewidziane glitche. Zamiast porządku, generują komiczne sytuacje, balansując na granicy mechanicznej precyzji i chaosu.

Interaktywność Miazgi nie ogranicza się tylko do technologii, ale włącza widza do eksperymentu, poszerzając tym samym pole nieprzewidywalności.

Miazga jest konceptualnym spektaklem tanecznym skłaniającym do refleksji nad kondycją człowieka. Aby to zrobić, korzysta z absurdu, stając się przewrotnie zabawnym i ludzko „nieperfekcyjnym”. W świecie, gdzie wszystko jest zaprogramowane, największym aktem buntu może być zwykły błąd – a może właśnie taniec

[ENTER]
UWAGA! Ty też jesteś częścią Miazgi.
[WYJŚCIE]

 

 Stara mestna elektarna – Elektro Ljubljana

PREMIERA SŁOWEŃSKA

10 GRUDNIA 2021 R.

PREMIERA POLSKA

18 GRUDNIA 2021 R.

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

22 września 2025 r.

SCENA

MODELATORNIA

czas

45 min

wiek widzów

Dorośli i młodzież

Uwaga! Pulsujące światło i wizualizacje

Kiedy gramy?

22.09 / poniedziałek

19:00

25.06. / niedziela

20.00

Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.

Twórcy_CZYNIE

Reżyseria, choreografia, performance, reżyseria światła

Stanisław Bulder, Artur
Grabarczyk

 Koncept

Artur Grabarczyk

 Kostiumy

Stanisław Bulder

 Muzyka

Zuzanna Henclik, Bartosz Kalwasiński

 Wizualizacje

Gary Garnowski

 Identyfikacja wizualna i dokumentacja

Maria Łozińska

 Realizacja światła

Filip Ejsmont

 Zdjęcia

Zuzanna Czaplak

Koordynacja Produkcji / h.art

Beata Miernik

Wsparcie dramaturgiczne/opieka merytoryczna

Katarzyna Kania

Produkcja: Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, h.art company, Stacja Orunia GAK


Spektakl MIAZGA powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, którego operatorem w Gdańsku w roku 2024 jest Instytut Kultury Miejskiej. Program Przestrzenie sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Przejdź do treści