Facebook YouTube Instagram LinkedIn
15836

48. OKT | WYZWOLENIE

fot. Rafał Skwarek

Wyzwolenie

Teatr Wybrzeże w Gdańsku
Spektakl konkursowy nominowany do konkursu KLASYKA ŻYWA, którego rozstrzygnięcie odbędzie się w trakcie 48. OPOLSKICH KONFRONTACJI TEATRALNYCH

Polski narodowy arcydramat w interpretacji jednego z najgłośniejszych polskich reżyserów. Sztuka o potrzebie narodowego wyzwolenia rozumianego jako duchowy wstrząs, który ma wyzwolić nas z narodowych wad, kompleksów i ograniczeń.

Dramat Wyspiańskiego na pozór dzieje się jedynie w teatrze, ale w rzeczywistości odbywa się w o wiele istotniejszej sferze – w sferze wzniosłego, ale i przeklętego polskiego panopticum.

„ NIE WIEM KIM SĄ „ONI”. NIE POTRAFIMY NAWET SIĘ DOMYŚLIĆ. MOGĄ BYĆ NASZYMI SĄSIADAMI. MOGĄ BYĆ DAWNYMI ZNAJOMYMI, KTÓRYCH KIEDYŚ NIECHCĄCY SKRZYWDZILIŚMY, BYŁYMI DZIEWCZYNAMI, CHŁOPAKAMI, MĘŻAMI, RODZINĄ ..."

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Premiera

14 października 2023 r.

Scena

Duża Scena

.

TEATR IM. J. KOCHANOWSKIEGO W OPOLU / 48. OKT

Pokaz FILMOWY

21 maja 2024 r.

Scena

Modelatornia

czas

110 minut

Wiek widzów

5+

UWAGA! Pokaz spektaklu odbywa się w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. W Teatrze im. Jana Kochanowskiego odbędzie się projekcja filmowa spektaklu.

Kiedy gramy?

21.05. / wtorek

19.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Twórcy

Adaptacja i reżyseria

Jan Klata

czarne #profilowe

Scenografia, kostiumy, światło

Mirek Kaczmarek

Ruch sceniczny

Maćko Prusak

Video

Natan Berkowicz

Scenografia i kostiumy

Diana Marszałek

Światło

Paweł Śmiałek

Muzyka

Dominik Strycharski

Asystent reżysera, inspicjent-sufler

Katarzyna Wołodźko

 

Asystent scenografa

Grzegorz Więckowski

Sufler

Małgorzata Ziemak

Producentka wykonawcza

Magda Raczyńska

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Obsada

Dorota Androsz

Justyna Bartoszewicz

Piotr Biedroń

Magdalena Boć

Piotr Chys

Robert Ciszewski

Katarzyna Dałek

Magdalena Gorzelańczyk

Jerzy Gorzko

Grzegorz Gzyl

Michał Jaros

Jacek Labijak

Krzysztof Matuszewski

Katarzyna Z. Michalska

Marcin Miodek

Robert Ninkiewicz

Jakub Nosiadek

Paweł Pogorzałek

Cezary Rybiński

Marek Tynda

Agata Woźnicka

Spektakl powstał w koprodukcji z Teatrem Miejskim w Gliwicach oraz Teatrem Małym w Tychach.

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content