fot. Natalia Kabanow
BALLADY I ROMANSE
WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY IM. HENRYKA TOMASZEWSKIEGO
Spektakl konkursowy nominowany do konkursu KLASYKA ŻYWA, którego rozstrzygnięcie odbędzie się w trakcie 47. OPOLSKICH
Ballady i romanse to teatralna realizacja mickiewiczowskich ballad w konwencji pantomimy zespołowej i próba przeniesienia ich na język teatru ruchu. Niezwykle duży potencjał pantomimiczny tkwiący w Balladach…, czyli mocne i wyraziste postaci, tajemniczość, fantastyka i groza, są doskonałym pretekstem do ich realizacji w formie pantomimy zespołowej, teatru ruchu, czy podjęcia zabawy ze słowem.
Trzech reżyserów – Zdenka Pszczołowska, Błażej Peszek i Piotr Soroka – przygotują po jednej części przedstawienia, tzw. odcinku, który pozwoli na prezentację różnorodnych sposobów odczytania i przeniesienia na scenę idei romantycznych.
„ NIE WIEM KIM SĄ „ONI”. NIE POTRAFIMY NAWET SIĘ DOMYŚLIĆ. MOGĄ BYĆ NASZYMI SĄSIADAMI. MOGĄ BYĆ DAWNYMI ZNAJOMYMI, KTÓRYCH KIEDYŚ NIECHCĄCY SKRZYWDZILIŚMY, BYŁYMI DZIEWCZYNAMI, CHŁOPAKAMI, MĘŻAMI, RODZINĄ ..."
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY IM. HENRYKA TOMASZEWSKIEGO
Premiera
20 października 2022 r.
Scena
piekarnia
.
TEATR IM. J. KOCHANOWSKIEGO W OPOLU / 47. OKT
pokaz
30 maja 2023 r.
Scena
duża scena
Czas
90 MIN (BEZ PRZERWY)
Wiek widzów
+18
UWAGA: przedstawienie zawiera sceny nagości oraz sekwencje z dynamicznymi efektami świetlnymi
Kiedy gramy?
30.05. / wtorek
18.00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Twórcy
Reżyseria | odc. 1 Romantyczność
Piotr Soroka
Reżyseria | odc. 2 Świteź
Zdenka Pszczołowska
Reżyseria | odc. 3 Lilije
Błażej Peszek
Kostiumy i scenografia
Anna Oramus
Muzyka na żywo
Magda Pasierska
Muzyka na żywo
Szymon Tomczyk
Światła
Bogumił Palewicz
Choreografia
Oskar Malinowski
Reżyseria światła
Bartłomiej Sowa
Dźwięk
Marcin Łyczkowski
Konsultantka intymności
Marzena Kopczyńska-Urlich
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Obsada
Agnieszka Dziewa
Eloy Moreno Gallego
Agnieszka Kulińska
Sandra Kromer-Gorzelewska
Jan Kochanowski
Krzysztof Szczepańczyk
Artur Borkowski
Izabela Cześniewicz
Mariusz Sikowski
Spektakl powstał w koprodukcji z Teatrem Miejskim w Gliwicach oraz Teatrem Małym w Tychach.
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.