fot. P. Jendroska
John Patrick Shanley
WĄTPLIWOŚĆ
CO ROBIMY, KIEDY NIE JESTEŚMY CZEGOŚ PEWNI?
CZY TO, CO WIDZIMY JEST PRAWDZIWE?
JAK INTERPRETUJEMY LUDZI I ZDARZENIA?
TAK JAK CHCEMY, CZY TAKIMI JAKIMI SĄ?
CZY JEDNA PODSUNIĘTA SUGESTYWNA
MYŚL MOŻE NAS ZMIENIĆ?
„Wątpliwość” to sztuka pozbawiona prostych rozwiązań. Sam musisz zdecydować, po której staniesz stronie.
Są tu pragnienia i lęki, które dobrze znasz. Są myśli, nad którymi nie możesz zapanować i słowa, które nieodwracalnie mogą zniszczyć czyjeś życie. Sztuka była sensacją na Broadwayu i okazała się ona największym sukcesem autora – Johna Patricka Shanleya – zbierając niemal wszystkie najważniejsze wyróżnienia teatralne – w tym Pulitzera za najlepszy tekst dramatyczny!
„Spektakl Norberta Rakowskiego rozbija się o drobne gesty. Chcąc być bliżej prawdy, musimy śledzić każdy aktorski ruch, każde drżenie dłoni, każdą kroplę potu na czole, każde załamanie głosu. A przyznać należy, że aktorzy są w tym bardzo dobrzy”.
Sławomir Szczurek, e-teatr.pl
TEATR ŚLĄSKI IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W KATOWICACH
Premiera
20 kwietnia 2018 r.
Scena
Scena Kameralna
TEATR IM. J. KOCHANOWSKIEGO W OPOLU
Premiera
11 maja 2018 r.
Scena
Mała Scena
Czas
75 MIN (BEZ PRZERWY)
Wiek widzów
+14
Kiedy gramy?
24.10 / czwartek
11.00
09.06. / niedziela
18.00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
„Złota Maska” 2018 dla Judyty Paradzińskiej za rolę Siostry Alojzy w kategorii: AKTORSTWO ROLA KOBIECA
„Złota Maska” dla Norberta Rakowskiego za rok 2018 w kategorii: REŻYSERIA
Festiwal „Nowe Epifanie” – Warszawa 2019
Festiwal – 59. Kaliskie Spotkania Teatralne 2019
III nagroda aktorska dla Judyty Paradzińskiej za rolę siostry Alojzy podczas 59. Kaliskich Spotkań Teatralnych
Twórcy
Reżyseria i opracowanie muzyczne
Norbert Rakowski
Scenografia
Maria Jankowska
Wizualizacje
Bartek Wójcicki – Pushka Studio
Przekład
Michał Ronikier
Współpraca kostiumograficzna
Agnieszka Zawadzka – Outfit Format
Inspicjentka (TJK)
Urszula Kraska
Inspicjentka (Teatr Śląski)
Barbara Dudek
Obsada
TEATR IM. J. KOCHANOWSKIEGO W OPOLU
Siostra Alojza
Judyta Paradzińska
Siostra James
Karolina Kuklińska
TEATR ŚLĄSKI IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W KATOWICACH
Ksiądz Flynn
Michał Rolnicki
Pani Miller
Dorota Chaniecka
Partnerem i koproducentem spektaklu jest Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach