Facebook YouTube Instagram LinkedIn
11672

WĄTPLIWOŚĆ

fot. P. Jendroska

John Patrick Shanley

WĄTPLIWOŚĆ

CO ROBIMY, KIEDY NIE JESTEŚMY CZEGOŚ PEWNI?
CZY TO, CO WIDZIMY JEST PRAWDZIWE?
JAK INTERPRETUJEMY LUDZI I ZDARZENIA?
TAK JAK CHCEMY, CZY TAKIMI JAKIMI SĄ?
CZY JEDNA PODSUNIĘTA SUGESTYWNA
MYŚL MOŻE NAS ZMIENIĆ?

„Wątpliwość” to sztuka pozbawiona prostych rozwiązań. Sam musisz zdecydować, po której staniesz stronie.
Są tu pragnienia i lęki, które dobrze znasz. Są myśli, nad którymi nie możesz zapanować i słowa, które nieodwracalnie mogą zniszczyć czyjeś życie. Sztuka była sensacją na Broadwayu i okazała się ona największym sukcesem autora – Johna Patricka Shanleya – zbierając niemal wszystkie najważniejsze wyróżnienia teatralne – w tym Pulitzera za najlepszy tekst dramatyczny!

„Spektakl Norberta Rakowskiego rozbija się o drobne gesty. Chcąc być bliżej prawdy, musimy śledzić każdy aktorski ruch, każde drżenie dłoni, każdą kroplę potu na czole, każde załamanie głosu. A przyznać należy, że aktorzy są w tym bardzo dobrzy”.

Sławomir Szczurek, e-teatr.pl

TEATR ŚLĄSKI IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W KATOWICACH

Premiera

20 kwietnia 2018 r.

Scena

Scena Kameralna

  

TEATR IM. J. KOCHANOWSKIEGO W OPOLU

Premiera

11 maja 2018 r.

Scena

Mała Scena

Czas

75 MIN (BEZ PRZERWY)

Wiek widzów

+14

Kiedy gramy?

24.10 / czwartek

11.00

09.06. / niedziela

18.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

„Złota Maska” 2018 dla Judyty Paradzińskiej za rolę Siostry Alojzy w kategorii: AKTORSTWO ROLA KOBIECA

„Złota Maska” dla Norberta Rakowskiego za rok 2018 w kategorii: REŻYSERIA

Festiwal „Nowe Epifanie” – Warszawa 2019

Festiwal – 59. Kaliskie Spotkania Teatralne 2019

III nagroda aktorska dla Judyty Paradzińskiej za rolę siostry Alojzy podczas 59. Kaliskich Spotkań Teatralnych

Twórcy

Reżyseria i opracowanie muzyczne

Norbert Rakowski

Scenografia

Maria Jankowska

Wizualizacje

Bartek Wójcicki – Pushka Studio

Przekład
Michał Ronikier

Współpraca kostiumograficzna
Agnieszka Zawadzka – Outfit Format

Inspicjentka (TJK)
Urszula Kraska

Inspicjentka (Teatr Śląski)
Barbara Dudek

Obsada

TEATR IM. J. KOCHANOWSKIEGO W OPOLU

Siostra Alojza

Judyta Paradzińska

Siostra James

Karolina Kuklińska

TEATR ŚLĄSKI IM. ST. WYSPIAŃSKIEGO W KATOWICACH

Ksiądz Flynn

Michał Rolnicki

Pani Miller

Dorota Chaniecka

Partnerem i koproducentem spektaklu jest Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach

Skip to content