Marius von Mayenburg
KONSTERNACJA
Wracacie do swojego mieszkania. Ciemność. Nie zapłaciliście rachunku za prąd? Jedno z was uderza nogą w stolik. Przecież nigdy tu nie stał! Może przestawili go sąsiedzi, którzy mieli podlewać kwiaty pod waszą nieobecność? A może… to nie Wasze mieszkanie?
W dynamicznie zmieniającym się świecie bardzo łatwo zapomnieć o tym, kim się naprawdę jest. Panicznie więc łapiemy się podpowiedzi, które podsuwa nam otoczenie. Po czym, zagubieni w tornadzie sensów, narracji, emocji i odgrywanych ról, wpadamy w konsternację… Czy może uratować nas wybuch śmiechu?
„Konsternacja” to zawrotna i dynamiczna komedia. To spektakl, który dotyka bolączek i wątpliwości ludzi żyjących w XXI wieku.
[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].
Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl
Premiera
10 stycznia 2026 R.
Scena
Mała Scena
Wiek widzów
16+
WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY
im. henryka tomaszewskiego
Czas
140 min (z przerwą)
Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.
Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.
Kiedy gramy?
10.01 / sobota
19:00
11.01 / niedziela
19:00
22.01 / czwartek
19:00
24.01 / sobota
16:00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.
Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl
Tym samym „Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.
Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl
Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.
Paweł Borek, e-teatr.pl
FESTIWALE I NAGRODY
28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)
- nagroda Złoty Yorick
- Nagroda Dziennikarzy
TWÓrCY
Reżyseria
Jan Hussakowski
Scenografia
Anna Oramus
Kostiumy
Barbara Guzik
Muzyka
Tymoteusz Witczak
Reżyseria światła
Mikołaj Kałużny
Kostiumy
Lila Dziedzic
Inspicjentka
Urszula Kraska
Tłumaczenie
Karolina Bikont
Reżyseria świateł
Klaudyna Schubert
Materiał video
Edgar de Poray
Reżyseria
Radosław Stępień
Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel
Kostiumy
Łukasz Mleczak
Operatorka kamery
Emilia Cięciwa
Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier
Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska
Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski
Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska
Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba
obsada
x
Aurora Lipartowska
x
Kacper Męcka (gościnnie)
x
Tomek Ostach (gościnnie)
x
Joanna Osyda
Prawa autorskie do utworu reprezentuje w Polsce Agencja Elżbieta Manthey.
KONKURSY
Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.
Kliknij
aby włączyć tryb pełnoekranowy
Zdjęcia z pierwszej próby do spektaklu:



