Facebook YouTube Instagram LinkedIn
11676

COŚ POMIĘDZY

fot. Michał Ramus

Martin Heckmanns

Coś pomiędzy

Fikcja rzeczywistości

Coś pomiędzy musicalem a spektaklem dramatycznym. Pomiędzy poważną refleksją o pokoleniu trzydziestolatków a parodią „hipsterskiego” stylu życia. Między filmem a teatrem. Coś pomiędzy.
Tomasz Cymerman chce przy pomocy współczesnego tekstu Martina Heckmannsa opowiedzieć o zwątpieniu we współczesną inteligencję. Niedorośli do życia rodzinnego i społecznego ludzie, zapatrzeni w siebie, pielęgnujący wewnętrzne tęsknoty i własne potrzeby, są kompletnie oderwani od rzeczywistości.

Przez formułę nowoczesnego musicalu twórcy starają się uchwycić fenomen niedojrzałego społeczeństwa, zajętej wyłącznie sobą narcystycznej osobowości naszych czasów. Ludzie ci, ignorując świat zewnętrzny, żyją w szklanej bańce własnej, starannie pielęgnowanej tożsamości i nie dostrzegają, że przecieka im przez palce coś bardzo ważnego: życie.
Coś pomiędzy to gorzka opowieść o fikcyjnej utopii, jaką każdy z nas może sobie bardzo łatwo dookoła siebie stworzyć, i z której nie jest łatwo tak po prostu uciec.

„Takich inicjatyw w Opolu potrzeba”.

Martyna Friedla, Gazeta Wyborcza – Opole

Premiera

22 października 2016 r.

Scena

Scena Bunkier

Czas

75 MIN (BEZ PRZERWY)

Wiek widzów

+12

Kiedy gramy?

10.05. / ŚRODA

20.00

12.05. / PIĄTEK

21.30

13.05. / SOBOTA

18.30

„Sukces opolskiego spektaklu tkwi w jego atrakcyjności – zarówno tej dramaturgicznej, jak i stricte rozrywkowej”.

Kamil Bujny, Teatr dla wszystkich

„Przedstawienie Cymermana to coś pomiędzy dramatem, musicalem (ależ ci młodzi, zwłaszcza Małgorzata, śpiewają!), teatrem i filmem. Intrygujące i inspirujące”.

Iwona Kłopocka, Nowa Trybuna Opolska

„»Coś pomiędzy« przynosi odbiorcy dużą radość i przede wszystkim o niej się pamięta po wyjściu z sali teatralnej”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

IV Festiwal Debiutantów Pierwszy Kontakt 2017 – Wyróżnienie aktorskie dla Karola Kossakowskiego

„Złota Maska” 2017 w kategorii MUZYKA dla Michała Dymnego, Piotra Żyły i Karola Kossakowskiego

Twórcy

Reżyseria i dramaturgia

Tomasz Cymerman

Scenografia i kostiumy

Kornelia Dzikowska

Muzyka

Michał Dymny

Muzyka

Piotr Żyła

Muzyka

Karol Kossakowski

Przekład
Elżbieta Ogrodowska-Jesionek

Tłumaczenie kołysanki
Tomasz Cymerman

Inspicjent
Jerzy Laskowski

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Obsada

Rumun

Kacper Sasin

Bartosz Dziedzic

Karol Kossakowski

Małgorzata Biela (gościnnie)

Spektakl powstał… Spektakl jest sponsorowany przez…

Skip to content