
fot. Edgar de Poray
AUTENTIK
Myślimy, że rozumiemy zasady, gdy stajemy się dorośli, ale tak naprawdę doświadczamy zawężenia wyobraźni. ~ David Lynch
Co kryje się za słowem „autentyczny”?
Każdy z nas jest przekonany, że jest w stanie określić co jest „autentyczne” i każdy z nas ma poczucie, że chociażby chwilami bywa autentyczny.
Często autentyzm rozumiemy jako „bycie sobą, bycie zgodnym z własnym „ja”, ale czy tak jest naprawdę? Czy to co wydaje nam się autentyczne, szczere, „prawdziwe” nie jest przypadkiem projekcją czy naszym wyobrażeniem?
Nawet sztuczna inteligencja posiada cechy autentyczne czyli kolokwialnie mówiąc takie, które nas przekonują, bo w to co mówi – wierzymy. Ale czy wiara jest związana z autentyzmem?
Spektakl powstaje w koprodukcji z Wrocławskim Teatrem Pantominy im. Henryka Tomaszowskiego.
[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].
Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl
Teatr im. jana kochanowskiego w opolu
Premiera
20 WRZEŚNIA 2025 R.
Scena
MODELATORNIA
Wiek widzów
16+
WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY
im. henryka tomaszewskiego
PREMIERA
3 października 2025 r.
SCENA
Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego (PIEKARNIA Żywa Kultura)
Czas
140 min (z przerwą)
Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.
Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.
Kiedy gramy?
20.09 / sobota / premiera
18:00
21.09 / NIEDZIELA / OST 2025
19:30
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.
Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl
Tym samym „Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.
Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl
Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.
Paweł Borek, e-teatr.pl
FESTIWALE I NAGRODY
28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)
- nagroda Złoty Yorick
- Nagroda Dziennikarzy
TWÓrCY

Koncept i reżyseria
Norbert Rakowski

Choreografia
Janusz Orlik

Scenografia
Maria Jankowska

Kostiumy
Paula Grocholska

Reżyseria światła
Bogumił Palewicz

Video
Wojciech Kapela
Inspicjentka
Urszula Kraska

Reżyseria świateł
Klaudyna Schubert

Materiał video
Edgar de Poray

Reżyseria
Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel

Kostiumy
Łukasz Mleczak
Operatorka kamery
Emilia Cięciwa
Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier
Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska
Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski
Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska
Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba
obsada
x
Kamil Brzeziński (gościnnie)
x
Jakub Klimaszewski
x
Aurora Lipartowska (gościnnie)
x
Karolina Pewińska (Wrocławski Teatr Pantominy)
x
Bartosz Woźny
KONKURSY
Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij aby włączyć tryb pełnoekranowy