Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18134

AUTENTIK

fot. Edgar de Poray

AUTENTIK

Myślimy, że rozumiemy zasady, gdy stajemy się dorośli, ale tak naprawdę doświadczamy zawężenia wyobraźni. ~ David Lynch

 

Co kryje się za słowem „autentyczny”?

Każdy z nas jest przekonany, że jest w stanie określić co jest „autentyczne” i każdy z nas ma poczucie, że chociażby chwilami bywa autentyczny. 

Często autentyzm rozumiemy jako „bycie sobą, bycie zgodnym z własnym „ja”, ale czy tak jest naprawdę? Czy to co wydaje nam się autentyczne, szczere, „prawdziwe” nie jest przypadkiem projekcją czy naszym wyobrażeniem?

Nawet sztuczna inteligencja posiada cechy autentyczne czyli kolokwialnie mówiąc takie, które nas przekonują, bo w to co mówi – wierzymy. Ale czy wiara jest związana z autentyzmem?

Spektakl powstaje w koprodukcji z Wrocławskim Teatrem Pantominy im. Henryka Tomaszowskiego.

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Teatr im. jana kochanowskiego w opolu

Premiera

20 WRZEŚNIA 2025 R.

Scena

MODELATORNIA

Wiek widzów

16+

WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY
im. henryka tomaszewskiego

PREMIERA

3 października 2025 r.

SCENA

Centrum Sztuk Performatywnych Instytutu Grotowskiego (PIEKARNIA Żywa Kultura)

Czas

140 min (z przerwą)

Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

Kiedy gramy?

20.09 / sobota / premiera

18:00

21.09 / NIEDZIELA / OST 2025

19:30

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym „Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

FESTIWALE I NAGRODY

28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)

  • nagroda Złoty Yorick
  • Nagroda Dziennikarzy

TWÓrCY

Norbert Rakowski

Koncept i reżyseria

Norbert Rakowski

Janusz Orlik (facebook) fot. Jacek Poremba

Choreografia

Janusz Orlik

Maria Jankowska (teatr.gliwice.pl) not sure

Scenografia

Maria Jankowska

Paula Grocholska (mail)

Kostiumy

Paula Grocholska

Palewicz Bogumił

Reżyseria światła

Bogumił Palewicz

Wojciech Kapela (mail)

Video

Wojciech Kapela

Inspicjentka

Urszula Kraska

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Operatorka kamery
Emilia Cięciwa

Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier

Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska

Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski

Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska

Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba

obsada

x

Kamil Brzeziński (gościnnie)

x

Jakub Klimaszewski

x

Aurora Lipartowska (gościnnie)

x

Karolina Pewińska (Wrocławski Teatr Pantominy)

x

Bartosz Woźny

   

The partner of the performance is MAZDA Grupa Wróbel

Spektakl powstaje w koprodukcji z Wrocławskim Teatrem Pantominy im. Henryka Tomaszowskiego.

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Przejdź do treści