WYKŁAD: Co to jest i jakie korzyści może przynieść Tobie Dance Thinking i Dance marketing?
22 WRZEŚNIA | NIEDZIELA | 16:00
Foyer Dużej Sceny
Prowadząca: Natalia Gorzelańczyk
Co to jest i jakie korzyści może przynieść Tobie Dance Thinking i Dance marketing?
Czy zastanawiałaś/eś się kiedyś jak mocno taniec, ruch, choreografia jest obecna i zakorzeniona w naszym życiu i w (pop)kulturze? Czy zauważyłaś/eś jak bardzo motyw (po)ruszania i ekspresji naszego ciała może wpływać na drugą osobę? Czy i jakie korzyści, może powodować połączenie marketingu i tańca (dance marketingu)?
Co łączy te dwa obszary?
Jeśli, którekolwiek z pytań Cię zainteresowało, serdecznie zapraszam(y) na wykład otwarty, podczas którego, będziesz miał/a okazję poszerzyć swoją wiedzę na ten temat!
Podczas spotkania opowiem szerzej o Dance thinking’u (myślenie wokół, poprzez i wobec tańca, ruchu, ciała, [poszerzonej] choreografii) i Dance Marketingu (komunikowanie się z odbiorcą, oraz forma promowania, budowania i utrzymywania relacji z danym środowiskiem, społecznością przez taniec, ruch, ciało, poszerzoną choreografię i różne działania online i offline).
Od zarania dziejów, zanim zaczęliśmy używać mowy werbalnej, komunikowaliśmy się właśnie, za pomocą gestów, ciała, ruchu. To ciekawe, że taniec towarzyszył człowiekowi od czasów pierwotnych, był formą ekspresji związanej z wyrażaniem siebie, cyklów przyrody, odzwierciedleniem otaczającej natury i jej zjawisk. Stanowił formę komunikacji społecznej i religijnej. Przejawiał się w obrzędach, rytuałach, był nośnikiem wierzeń, informacji, łatwo zakorzeniał się w pamięci. Taniec i różne jego formy były obecne we wszystkich epokach, aż do dziś. Szczególnie teraz, wraz z rozwojem, a także zmianami różnych form funkcjonujących w Social Mediach, (m.in. pojawienie się platformy Tiktok) możemy zauważyć jeszcze silnie wiodący i przenikający motyw tańca z popkulturą i marketingiem.
Będzie wiele ciekawych przykładów i dużo wiedzy na temat tańca i marketingu, podanej w przyjemny i dostępny sposób. Nie musisz nic wiedzieć, nie musisz się przygotowywać, po prostu przyjdź z otwartą głową!
PROWADZĄCA: NATALIA GORZELAŃCZYK – producentka kreatywna, menadżerka, ekspertka zewnętrzna wykładająca (od 2022 roku) content marketing na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się popularyzacją zauważonego i opisanego przez siebie zjawiska: dance marketingu. Jest współinicjatorką oddolnej grupy Producentek Performatywnych. W latach 2019-2021 zajmowała się produkcją i promocją w Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk. Jest absolwentką Teatrologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Zarządzania (ze specjalizacją w marketingu) Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
W 2021 roku obroniła pracę magisterską na temat dance marketingu, a także napisała artykuł naukowy na tenże temat. W 2022 roku stworzyła artystyczno-społeczną kampanię dance marketingową Nie tańcz jak ci zagrają dla Fundacji Santander w ramach programu „Haki na Cyberataki”, realizowanego przez Poznański Park Naukowo-Technologiczny. W 2023 roku stworzyła komercyjną, dance marketingową reklamę dla firmy MissiSleepy. W tym czasie napisała popularnonaukowy artykuł na temat dance marketingu, dla magazynu Nowy Marketing. Jest również współautorką tekstu na ten temat w książce Economy 4.0 and the Covid-19 Pandemic. Uczestniczyła jako Panelistka w III Kongresie Tańca, a także pełniła funkcję członkini Komisji w Polskiej Platformie Tańca (2023/2024), wydarzenia zorganizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. W 2024 roku była prelegentką Konferencji naukowo-środowiskowej W poszukiwaniu balansu, organizowanej w Mazowieckim Instytucie Kultury, oraz prelegentką podczas Konferencji Teatr-Literarura-Zarządzanie w Gdańsku. Natalia Gorzelańczyk jest również inicjatorką petycji o wprowadzenie kategorii Taniec, do Paszportów Polityki.
WYKŁAD: W poszukiwaniu intymności. Choreografia, taniec i sztuki wizualne
28 WRZEŚNIA | SOBOTA | 15:00
Galeria Sztuki Współczesnej
Prowadząca: Katarzyna Słoboda
W ramach wykładu prześledzimy wzajemne relacje tańca i sztuk wizualnych, wskazując na ciekawe relacje pomiędzy choreograficznością i performatywnością. Czy poszerzone rozumienie choreografii może wpływać na bardziej ucieleśnione tworzenie i odbieranie wystaw w muzeach i galeriach? Czy instytucje sztuk wizualnych są dla choreografek i tancerzy przestrzeniami innego rodzaju spotkania z publicznością? Jakiego rodzaju jest to spotkanie? W ramach wykładu będę opierała się na praktykach takich osób artystycznych, jak m.in. Alex Baczyński-Jenkins, Boris Charmatz, Agata Siniarska, Ania Nowak, La Ribot, Ewa Dziarnowska, Maria Hassabi, wybranych wystawach w Polsce i za granicą oraz własnej praktyce kuratorskiej.
PROWADZĄCA: KATARZYNA SŁOBODA – (ona/jej) – kuratorka, doktorka nauk humanistycznych, badaczka tańca i choreografii, dramaturżka tańca. Wykładowczyni kuratorstwa w Akademii Sztuki w Szczecinie. W latach 2009-2022 związana z Muzeum Sztuki w Łodzi gdzie kuratorowała takie wystawy i projekty, jak m.in.: Prototypy 4: Agata Siniarska, Osuwisko (2020), Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca (z Sonią Nieśpiałowską-Owczarek, 2013), Ekologie Miejskie (wraz z Aleksandrą Jach, 2011-2013), Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności (2016) czy Układy odniesienia. Choreografia w muzeum (z Mateuszem Szymanówką, 2016). Jest redaktorką i autorką publikacji oraz tekstów na temat tańca współczesnego, choreografii i sztuki współczesnej. Laureatka stypendium badawczego Grażyny Kulczyk z zakresu współczesnej choreografii oraz programu Młoda Polska 2018. Członkini Zarządu Stowarzyszenia Forum Środowisk Sztuki Tańca, inicjatywy Przestrzeń Wspólna oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA.