Facebook YouTube Instagram LinkedIn
10817

Opolska Scena Tańca

Sticky fingers club


Kup bilet

OPIS SPEKTAKLU

Sticky Fingers Club to spektakl o ponoszeniu porażki, gdzie postacie zawsze stanowią drugi plan. Notorycznie zajmują czwarte miejsce, a w walce o Oscara konkurują z niedoścignioną Meryl Streep.W obliczu ciągłych porażek stwarzają przestrzeń celebracji, w której to oni są gwiazdami. Nawłasnych zasadach świętują bycie nieidealnym, wspierają się i stawiają sobie wyzwania. Wśród wyrazistych charakterów, znajduje się śpiewaczka operowa kochająca muzykę bez wzajemności, neurotyczna paniusia, przebrzmiały gwiazdor oraz tancerka, której nigdy nie dane było zatańczyć
solowej sceny.

Spektakl zarówno w sferze ruchowej jaki w wyrazistym, frontalnym “attitude” performerów, nawiązuje do kultury queerowej, ballroomowej i samego tańca vogue. Tu dla społecznego wykluczenia i nienormatywności otwierana jest przestrzeń na ujawnienie barwnej tożsamości. Odwołania popkulturowe do queerowego mainstreamu, popularnych pokazów mody, czy do Bohemian Rhapsody zespołu Queen, dodają Sticky Fingers Club ogromnej dozy poczucia humoru i autoironii. Spektakl porusza szerszy problem porażki, oraz idące za tym wykluczenie i zapomnienie, bez sięgania do uogólnień czy moralizatorstwa. Wykorzystywane są w nim narzędzia teatralne i choreograficzne, w związku z czym ciężko go zaszufladkować i sklasyfikować. Podważając normy społeczne staje się choreografią krytyczną.

Dodatkowe informacje:

  • 17.09 o godz. 17.00 w foyer odbędzie się wykład wprowadzający do spektakli „Humani corporis fabrica” oraz „Sticky fingers club” prowadzony przez Joannę Szymajdę.

    Joanna Szymajda – adiunktka w Instytucie Sztuki PAN, badaczka tańca, menadżerka kultury. Pracę doktorską obroniła na Université Paris III Sorbonne Nouvelle i Uniwersytecie Łódzkim. Absolwentka studiów magisterskich z zakresu teatrologii i psychologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz na Université Lyon II. W latach 2010–2017 wicedyrektorka Instytutu Muzyki i Tańca, w latach 2018–2020 kierowniczka baletu Opery Wrocławskiej, w latach 2007–2010 i ponownie od 2021 koordynatorka artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Współpracuje z Akademią Teatralną w Warszawie i Uniwersytetem Łódzkim. Autorka książki Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990 (Księgarnia Akademicka, 2013); redaktorka publikacji European Dance since 1989. Communitas and the Other (Routledge/IMiT 2014) oraz Polskie artystki awangardy tanecznej (IMiT/IAM 2017).

  • 17.09 o godz. 20.30 odbędzie się rozmowa z twórcami spektaklu prowadzona przez Karolinę Wycisk.

REALIZATORZY

KONCEPCJA, CHOREOGRAFIA, WYKONANIE:
Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska

WSPARCIE DRAMTURGICZNE:
Konrad Kurowski

REŻYSER OŚWIETLENIA:
Krystian Koźbiał

MUZYKA:
Przemek Degórski

KOSTIUMY z użyciem projektów autorstwa Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki.

CZAS TRWANIA: 50 minut (bez przerwy)

fot. Daniel Frymark

Projekt Opolska Scena Tańca dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz budżetu Województwa Opolskiego.

Skip to content