Program 49. Opolskich Konfrontacji Teatralnych ogłosiliśmy podczas konferencji prasowej i już od dziś możecie kupić bilety i karnety na festiwal! Komisja Artystyczna „Klasyki Żywej” do finału konkursu wybrała 7 spektakli (spośród 118 zgłoszonych), które zawalczą o Nagrodę Główną im. Wojciecha Bogusławskiego a także o nagrody indywidualne i zespołowe:
- „Ciemności kryją ziemię” Jerzego Andrzejewskiego w reżyserii Tomasza Fryzła z Teatru Wybrzeże w Gdańsku,
- „Do piachu” Tadeusza Różewicza w reżyserii Witolda Mazurkiewicza i Janusza Opryńskiego z Teatru Polskiego w Bielsku-Białej,
- „Państwo/Der Staat” Platona w reżyserii Jana Klaty z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie,
- „Solaris” Stanisława Lema w reżyserii Darii Kopiec z Bałtyckiego Teatru Dramatycznego im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie,
- „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Mai Kleczewskiej z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie,
- „Wszystko dobre, co się dobrze kończy” Williama Shakespeare’a w reżyserii Szymona Kaczmarka z Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu,
- „Zemsta” Aleksandra Fredry w reżyserii Michała Zadary z Teatru Komedia w Warszawie.
Tegoroczne 49. Opolskie Konfrontacje Teatralne odbędą się w dniach 17-29 czerwca, zapiszcie tę datę w kalendarzu!
W ramach festiwalu, oprócz spektakli konkursowych, odbędą się również wydarzenia towarzyszące: pokazy spektakli („Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego w reż. Piotra Ratajczaka z Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu oraz „Ślub” Witolda Gombrowicza z Teatru Narodowego Kosowa w Prisztinie w reż. Norberta Rakowskiego), rozmowy z twórcami, panele dyskusyjne oraz koncerty.
Wyjątkowym wydarzeniem artystycznym podczas konfrontacji będzie widowisko: Mazolewski / Dorociński / Witkacy: Kompozycje Astronomiczne, realizowane specjalne z okazji jubileuszu 50-lecia Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Inspiracją do stworzenia tego projektu stały się teksty Witkacego – filozoficzne, wizjonerskie i niepokojąco aktualne. Na ich kanwie powstał koncert balansujący na granicy spektaklu i performansu, łączący autorską muzykę Mazolewskiego, ekspresyjne interpretacje Dorocińskiego.