




fot. Michał Grocholski
Mazolewski / Dorociński
KOMPOZYCJE ASTRONIMICZNE
Wyjątkowe wydarzenie artystyczne realizowane specjalnie z okazji jubileuszu 50-lecia Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu.
To niepowtarzalne spotkanie muzyki, słowa i wizji — zderzenie trzech silnych osobowości artystycznych: Wojtka Mazolewskiego, Marcina Dorocińskiego oraz twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Inspiracją do stworzenia tego widowiska stały się teksty Stanisława Ignacego Witkiewicza – filozoficzne, wizjonerskie i niepokojąco aktualne. Na ich kanwie powstał projekt łączący muzykę autorską Mazolewskiego, ekspresyjne interpretacje Dorocińskiego i sceniczne środki wyrazu, które balansują na granicy koncertu, performansu i spektaklu.
[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].
Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl
Premiera
21 CZERWCA 2025 R.
Scena
DUŻA SCENA
Wiek widzów
16+
Czas
140 min (z przerwą)
Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.
Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.
Kiedy gramy?
20.09 / sobota / premiera
18:00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.
Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl
Tym samym „Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.
Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl
Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.
Paweł Borek, e-teatr.pl
FESTIWALE I NAGRODY
28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)
- nagroda Złoty Yorick
- Nagroda Dziennikarzy
TWÓRCY:

Pomysł, muzyka
Wojciech Mazolewski

Tekst
Agnieszka Wolny-Hamkało
na podstawie wybranych tekstów Stanisława Ignacego Witkiewicza

Reżyseria światła
Bogumił Palewicz

Wizualizacje
Wojciech Kapela

?????
Marcin Dorociński
Operatorka kamery
Emilia Cięciwa
Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier
Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska
Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski
Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska
Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba
WYSTĘPUJĄ:
Interpretacja tekstu
Marcin Dorociński
Kontrabas
Wojciech Mazolewski
Trąbka
Oskar Torok
Saksofon, klarnet basowy
Piotr Checki
Fortepian, syntezatory
Stanisław Pańta
Perkusja, wibrafon
Wojciech Zieliński
Pomysł, muzyka:
Wojciech Mazolewski
Tekst:
Agnieszka Wolny-Hamkało na podstawie wybranych tekstów Stanisława Ignacego Witkiewicza
Reżyseria światła:
Bogumił Palewicz
Video:
Wojciech Kapela
Produkcja
Produkcja:
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
KONKURSY
Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij aby włączyć tryb pełnoekranowy