Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18350

KOMPOZYCJE ASTRONOMICZNE

fot. Michał Grocholski

Mazolewski / Dorociński

KOMPOZYCJE ASTRONIMICZNE

Wyjątkowe wydarzenie artystyczne realizowane specjalnie z okazji jubileuszu 50-lecia Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu.

To niepowtarzalne spotkanie muzyki, słowa i wizji — zderzenie trzech silnych osobowości artystycznych: Wojtka Mazolewskiego, Marcina Dorocińskiego oraz twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Inspiracją do stworzenia tego widowiska stały się teksty Stanisława Ignacego Witkiewicza – filozoficzne, wizjonerskie i niepokojąco aktualne. Na ich kanwie powstał projekt łączący muzykę autorską Mazolewskiego, ekspresyjne interpretacje Dorocińskiego i sceniczne środki wyrazu, które balansują na granicy koncertu, performansu i spektaklu.

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiera

21 CZERWCA 2025 R.

Scena

DUŻA SCENA

Wiek widzów

16+

Czas

140 min (z przerwą)

Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

Kiedy gramy?

20.09 / sobota / premiera

18:00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym „Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

FESTIWALE I NAGRODY

28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)

  • nagroda Złoty Yorick
  • Nagroda Dziennikarzy

TWÓRCY:

Pomysł, muzyka

Wojciech Mazolewski

czarne #profilowe

Tekst

Agnieszka Wolny-Hamkało

na podstawie wybranych tekstów Stanisława Ignacego Witkiewicza

Reżyseria światła

Bogumił Palewicz

Wizualizacje

Wojciech Kapela

?????

Marcin Dorociński

Operatorka kamery
Emilia Cięciwa

Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier

Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska

Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski

Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska

Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba

WYSTĘPUJĄ:

Interpretacja tekstu

Marcin Dorociński 

Kontrabas

Wojciech Mazolewski 

Trąbka

Oskar Torok

Saksofon, klarnet basowy

Piotr Checki

Fortepian, syntezatory

Stanisław Pańta

Perkusja, wibrafon

Wojciech Zieliński 

Pomysł, muzyka:

Wojciech Mazolewski 

Tekst:

Agnieszka Wolny-Hamkało na podstawie wybranych tekstów Stanisława Ignacego Witkiewicza

Reżyseria światła:

Bogumił Palewicz

Video:

Wojciech Kapela

Produkcja

Produkcja:

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu 

   

The partner of the performance is MAZDA Grupa Wróbel

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Przejdź do treści