
W tegorocznej edycji 49. Opolskich Konfrontacji Teatralnych „Klasyka Żywa” oceny spektakli konkursowych dokona trzyosobowe jury,
w skład którego wchodzą uznani twórcy i znawcy teatru:
Anna Augustynowicz
Reżyserka teatralna i telewizyjna, absolwentka teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydziału Reżyserii w krakowskiej PWST. W latach 1992–2021 pełniła funkcję dyrektorki artystycznej Teatru Współczesnego w Szczecinie, gdzie zrealizowała liczne premiery, w tym wiele polskich prapremier współczesnych dramatów. Laureatka prestiżowych nagród, m.in. Paszportu „Polityki” (1997) oraz dwukrotna zdobywczyni Nagrody im. Konrada Swinarskiego za reżyserię „Ślubu” (2017) i „Odlotu” (2022) .
Beata Guczalska
Teatrolog, historyk teatru i krytyk teatralny. Absolwentka teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktor habilitowana nauk humanistycznych. Prorektor Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Autorka licznych publikacji naukowych, w tym książki „Aktorstwo polskie. Generacje”, za którą otrzymała Nagrodę Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych oraz Nagrodę im. Stanisława Ignacego Witkiewicza za „Teatralną Książkę Roku” (2015) .
Maksymilian Rogacki
Aktor i reżyser teatralny, absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2006). Występował na scenach warszawskich teatrów, m.in. Polskiego, Powszechnego, Ateneum i Kwadrat. Od 2008 roku związany z Teatrem Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, gdzie zrealizował także własne projekty reżyserskie, takie jak „Trzy wysokie kobiety” (2020) i „Przygody Koziołka Matołka” (2023) .
KONCERT: SIEMA ZIEMIA
Siema Ziemia!
Zabierzemy Was w kosmos, a wszystko dzięki niezwykłemu projektowi muzycznemu Kacpra Krupy, Wuja HZG, Fryderyka Szulgita i Andrzeja Koniecznego. Ten energetyczny kwartet wprowadzi Was w stany nieważkości i zapomnicie o całym świecie.
Siema Ziemia to żywioł kolektywnej improwizacji – dźwiękowy eksperyment, który pulsuje energią i swobodnie żongluje gatunkami. Breakbeat, techno, footwork, juke? Jasne. Ale wszystko przefiltrowane przez jazzowy niepokój i wolność improwizacji.
