OPIS SPEKTAKLU
Są tajemnice zdolne zniszczyć wszystko, co kochasz
Każdy brał udział w przynajmniej jednej uroczystości rodzinnej, która nagle rozpadała się w oczach: rozpaczliwie podtrzymywany przez dobrotliwe ciotki i podchmielonych wujków nastrój wesołej zabawy nieoczekiwanie marniał, a atmosfera tężała. W Uroczystości ten rozkład z dawna wyczekiwanego przyjęcia, które oglądamy na scenie, jest zaledwie punktem wyjścia do opowiedzenia niebanalnej, pełnej zwrotów akcji, ważnej historii.
W tle opowieści o rodzinnej uroczystości czai się skandal i maskowana przez lata prawda. Prawda uwiera i nikt nie chce o niej słyszeć, bo raz wypowiedziana – eksploduje z mocą bomby, raniąc wszystkich.
CZAS TRWANIA:
135 min (1 przerwa)
REALIZACJA
PRZEKŁAD:
Elżbieta Frątczak-Nowotny
REŻYSERIA:
Norbert Rakowski
SCENOGRAFIA:
Aleksandra Czupkiewicz/Anna Haudek
KOSTIUMY:
Justyna Gwizd
MUZYKA:
Marcin Partyka
KONSULTACJE CHOREOGRAFICZNE:
Izabela Chlewińska
INSPICJENT:
Jerzy Laskowski
OBSADA
Judyta Paradzińska – Else, matka
Łukasz Konopka (gościnnie) – Christian, najstarszy brat
Karol Kossakowski – Michael, najmłodszy brat
Cecylia Caban – Mette, żona Michaela
Katarzyna Osipuk – Helene, córka
Gilles Mathieu Chamboraire (gościnnie) – Gbatokai, chłopak Helene
Arleta Los-Pławszewska (gościnnie) – Linda, nieżyjąca córka
Waldemar Kotas (gościnnie) – Dziadek
Ewa Wyszomirska (gościnnie) – Babcia
Karolina Kuklińska – Pia, pokojówka
Joanna Osyda – Michaelle, druga pokojówka
Andrzej Jakubczyk – Kim, kucharz
Leszek Malec – Służący
Michał Świtała – Wuj Leif
Bartosz Dziedzic – Bent, jeden ze współpracowników ojca
Dzieci:
Amelia i Zlatan Nowak
Lena Wijas
Adam Rudkowski
PREMIERA:
24 września 2016 r. – DUŻA SCENA
SUGEROWANY WIEK WIDZÓW:
+16 lat
Media o spektaklu
Rzecz o zakłamaniu społeczeństwa i wewnętrznym rozpadzie rodziny, maskowanym grą pozorów, konwenansów, uświęconych tradycją rytuałów.
Iwona Kłopocka, Nowa Trybuna Opolska
Uroczystość zasługuje na to, by na dłuższy czas zatrzymać się na opolskich afiszach.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Świetnie poprowadzone sceny zbiorowe.
Martyna Friedla, Gazeta Wyborcza – Opole