Facebook YouTube Instagram LinkedIn
16160

OST/INTERMEZZO

fot. Maciej Kaczyński

INTERMEZZO

Spektakl bierze udział w Opolskiej Scenie Tańca.

Reżyser spektaklu, Janusz Orlik, opowiadając o przedstawieniu zaczyna od cytatu klasyka:

„Ponoć William Shakespeare powiedział: Cały świat to scena, a ludzie na nim to tylko aktorzy. Każdy z nich wchodzi na scenę i znika.

Być może będzie śmiesznie, a możliwe, że jak w prawdziwym, idealnym teatrze – dramatycznie, gdzie w pozornie zgodnym i idyllicznym artystycznym świecie, każdy tylko czeka aż to ktoś inny zapomni tekstu – powinie mu się noga.

Wszystko wskazuje na to, że artyści na scenę wejdą, by z niej w końcu zejść. Przypuszczalnie zrobią to o własnych siłach, choć niewykluczone, że ktoś im w tym pomoże lub zostaną wyprowadzeni siłą.

Prawdopodobnie tylko artyści zapadną głęboko w pamięć, a ta sztuka przeminie i znajdzie swoje zaszczytne miejsce w najgłębszych otchłaniach teatralnego grzęzawiska, widz zostanie wpuszczony w maliny, a jedyne co zapamięta to wypity kieliszek wina po jego zakończeniu.

Z przymrużeniem oka spektakl „Intermezzo” dedykowany jest wszystkim artystom, a w szczególności tym niespełnionym i mającym nieustanną nadzieję, że „ten następny” może wreszcie będzie ich numerem jeden”.

Janusz Orlik

 

Centrum Kultury Zamek w Poznaniu

PREMIERA

2 czerwca 2023 r.

MIEJSCE

SALA WIELKA

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

28 września 2024 r.

SCENA

duża scena

czas

70 min

wiek widzów

16+

Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.

Kiedy gramy?

28.09. / sobota

19.30

25.06. / niedziela

20.00

Twórcy

Reżyseria, choreografia, scenografia, opracowanie muzyczne

Janusz Orlik

czarne #profilowe

Asystent reżysera

Antek Kurjata

Kostiumy

Agnieszka Ostrowska

Reżyseria świateł

Janusz Orlik, Arkadiusz Kuczyński

Opieka terapeutyczna

Hanna Rynowiecka

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

OBSADA

Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby

Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby

Mariusz Józefiak

Jarosław Kubiak

Antek Kurjata

Daniel Laskowski

Lidia Piskorska

Piotr Roszak

Karol Solski

Magdalena Szalbierz

Mariusz Sztuba

Spektakl wyprodukowany przez Centrum Kultury ZAMEK  w Poznaniu w ramach programu performatywnego „Obecność”, realizowanego w latach 2022-23 dzięki grantowi z Funduszy norweskich i EOG. 

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content