Facebook YouTube Instagram LinkedIn
14009

KALEIDOSCOPE

 fot. Michał Grocholski

Kaleidoscope

TEATR IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W OPOLU x GALERIA SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ
Spektakl bierze udział w drugiej odsłonie Opolskiej Sceny Tańca.

Kaleidoscope to poetycki spektakl taneczny o nieustannych zmianach.

Scope w języku angielskim oznacza instrument of seeing, czyli przyrząd do patrzenia, od greckiego skopein – przyglądać się, badać. Z kolei kalsos z greki tłumaczymy jako piękny a eidos to forma.

Starając się zbudować dla uczestników/widzów żywy instrument do patrzenia, performerki podejmują próbę ukazania różnych przemian zachodzących w ciele na przestrzeni życia. 

Wyrażają się w różnych formach, a ich piękno jest różnie postrzegane. Korzystając z własnych przeżyć i doświadczeń budują kolejne układy choreograficzne aby następnie zdekonstruować je na oczach publiczności.

Przekaz wspierają oryginalne kostiumy oraz praca świateł. Poszukiwanie pięknej formy pozwala jednocześnie spojrzeć na ciało i jego możliwości z innej perspektywy.
Kaleidoscope jest grą napędzaną przez ciekawość, zaskakującą i niepowtarzalną.

Turn off your mind
Relax and float down stream
It is not dying
It is not dying
Lay down all thoughts
Surrender to the void
It is shining
It is shining

Turn off your mind Relax and float down stream It is not dying It is not dying Lay down all thoughts Surrender to the void It is shining It is shining …

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

TEATR IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W OPOLU

POKAZ PREMIEROWY I

24 czerwca 2023 r.

POKAZ PREMIROWY II

25 czerwca 2023 r.

SCENA

modelatornia

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

9 grudnia 2023 r.

SCENA

modelatornia

czas

60 min

wiek widzów

12+

.

Kiedy gramy?

09.12. / sobota

16.00

25.06. / niedziela

20.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

.

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia.
Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Twórcy

Choreografia, taniec, kreacja

Natalia Iwaniec

czarne #profilowe

Taniec, kreacja

Anna Dziedzic

Taniec, kreacja

Magda Wolnicka

Kostiumy

Zofia Jakubiec

Światła

Mikołaj Kałużny

Produkcja

Aleksandra Kotapska

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

specjalne podziękowania dla:

Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby

Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby

Dariia Novykova

Nataliia Pysarieva

Yerheniia Prysiazhna

Halyna Ryba

Kseniia Svistun

Kateryna Vasiukova

Nina Zakharova

Premiera spektaklu dofinansowana jest przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego Zamówienia choreograficzne 2023,
finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content