fot. Michał Grocholski
Kaleidoscope
TEATR IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W OPOLU x GALERIA SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ
Spektakl bierze udział w drugiej odsłonie Opolskiej Sceny Tańca.
Kaleidoscope to poetycki spektakl taneczny o nieustannych zmianach.
Scope w języku angielskim oznacza instrument of seeing, czyli przyrząd do patrzenia, od greckiego skopein – przyglądać się, badać. Z kolei kalsos z greki tłumaczymy jako piękny a eidos to forma.
Starając się zbudować dla uczestników/widzów żywy instrument do patrzenia, performerki podejmują próbę ukazania różnych przemian zachodzących w ciele na przestrzeni życia.
Wyrażają się w różnych formach, a ich piękno jest różnie postrzegane. Korzystając z własnych przeżyć i doświadczeń budują kolejne układy choreograficzne aby następnie zdekonstruować je na oczach publiczności.
Przekaz wspierają oryginalne kostiumy oraz praca świateł. Poszukiwanie pięknej formy pozwala jednocześnie spojrzeć na ciało i jego możliwości z innej perspektywy.
Kaleidoscope jest grą napędzaną przez ciekawość, zaskakującą i niepowtarzalną.
Turn off your mind
Relax and float down stream
It is not dying
It is not dying
Lay down all thoughts
Surrender to the void
It is shining
It is shining
…
Turn off your mind Relax and float down stream It is not dying It is not dying Lay down all thoughts Surrender to the void It is shining It is shining …
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
TEATR IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W OPOLU
POKAZ PREMIEROWY I
24 czerwca 2023 r.
POKAZ PREMIROWY II
25 czerwca 2023 r.
SCENA
modelatornia
.
OPOLSKA SCENA TAŃCA
POKAZ
9 grudnia 2023 r.
SCENA
modelatornia
czas
60 min
wiek widzów
12+
.
Kiedy gramy?
09.12. / sobota
16.00
25.06. / niedziela
20.00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
.
„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia.
Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”
Alicja Iwańska, taniecpolska.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Twórcy
Choreografia, taniec, kreacja
Natalia Iwaniec
Taniec, kreacja
Anna Dziedzic
Taniec, kreacja
Magda Wolnicka
Kostiumy
Zofia Jakubiec
Światła
Mikołaj Kałużny
Produkcja
Aleksandra Kotapska
Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
specjalne podziękowania dla:
Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby
Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby
Dariia Novykova
Nataliia Pysarieva
Yerheniia Prysiazhna
Halyna Ryba
Kseniia Svistun
Kateryna Vasiukova
Nina Zakharova
Premiera spektaklu dofinansowana jest przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu własnego Zamówienia choreograficzne 2023,
finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.