Romans wszech czasów w widowiskowej inscenizacji węgierskiego reżysera Attili Keresztesa.
„Romeo i Julia“ to najkrótsza, a zarazem najpiękniejsza opisana historia miłosna w świecie. Zaczyna się gwałtownie i kończy momentalnie. Ze względu na niepohamowane namiętności jest w niej o wiele więcej złych decyzji niż dobrych, i to one prowadzą do nieodwracalnych czynów.
Historia kochanków z Werony w niezwykle piękny, poetycki sposób przypomina nam, że musimy intensywnie przeżywać każdą chwilę, ponieważ śmierć jest zawsze tutaj, obok nas.
„[...] opolska wersja »Romea i Julii« to spektakl rockowy (mimo że nie brzmi w nim muzyka rockowa), dynamiczny, zajmujący, estetycznie atrakcyjny, z wszelkimi szansami na długą obecność na afiszu”.
Grzegorz Chojnowski, chojnowski.blogspot.com
Premiera
6 października 2018 r.
Scena
Duża Scena
Czas
120 MIN (BEZ PRZERWY)
Wiek widzów
+12
Uwaga! W spektaklu będą użyte światła stroboskopowe.
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Nagrody
Spektakl otrzymał Nagrodę Artystyczną Marszałka Województwa Opolskiego “Złota Maska” za rok 2018 w kategorii: MUZYKA dla Csaby Borosa
Twórcy
Reżyseria
Attila Keresztes
Scenografia
Adrian Damian
Kostiumy
Bianca Imelda Jeremias
Muzyka
Csaba Boros
Wizualizacje
Bartek Wójcicki – Pushka Studio
Asystentka reżysera
Katarzyna Osipuk
Przekład
Stanisław Barańczak
Asystentka kostiumografki
Zsuzsa Szőke
Kostiumy
Bianca Imelda Jeremias
Asystentka kostiumografki
Zsuzsa Szőke
Tłumaczenie Stanisław Barańczak
Tłumaczenie na próbach Barbara Furgoł
Asystentka reżysera Katarzyna Osipuk
Asystentka kostiumografki Zsuzsa Szőke
Inspicjentka Urszula Kraska
Tłumaczenie prób Barbara Furgoł
Reżyseria Jędrzej Wielecki
Reżyseria Jędrzej Wielecki
Reżyseria Jędrzej Wielecki
Reżyseria Jędrzej Wielecki
Obsada
Julia Capuleti
Magdalena Maścianica
Pani Capuleti
Katarzyna Osipuk
Pan Capuleti
Leszek Malec
Romeo Montecchi
Michał Włodarczyk (gościnnie)
Pani Montecchi
Beata Wnęk-Malec
Pan Montecchi
Bartosz Dziedzic
Książę
Michał Świtała
Merkucjo
Kacper Sasin
Benvolio
Antoni Rychłowski (gościnnie)
Tybalt
Karol Kossakowski
Parys
Adrian Budakow (gościnnie)
Marta
Monika Stanek
Piotr, sługa Marty
Mateusz Wyżliński (gościnnie)
Ojciec Laurenty
Rafał Kronenberger
Śmierć/Aptekarz
Andrzej Jakubczyk
oraz statyści
Magdalena Konopacka
Maria Szuster
Milena Zając
Spektakl powstał… Spektakl jest sponsorowany przez…