Facebook YouTube Instagram Twitter
11656

DANSE MACABRE

Renata Piotrowska-Auffret

DANSE MACABRE

„Instytut” to jest powieść, która ma długą historię. Napisałem ją po raz pierwszy 12 lat temu, potem było drugie wydanie, w którym znacząco ją poprawiłem. Kiedy zaczęła się pandemia, to oczywiście miałem taką myśl, że teraz wszyscy będą trochę jak bohaterowie „Instytutu”. Dodatkowo dość szybko pojawiła się narracja spiskowa – plandemia i tak dalej. To tym bardziej się kojarzyło z „Instytutem”, z uwięzionymi bohaterami i „Onymi”, którzy są sprawcami ich zamknięcia.

To było mieszkanie imprezowe. Ściągali tam ludzie z całego miasta na bifory i aftery, bo mieściło się w dobrej lokalizacji i można w nim było spotkać sporo fajnych osób. Pewnego razu pomyślałem – co by się stało, gdyby nas ktoś zamknął od zewnątrz, gdybyśmy nie mogli wyjść? Szybko zrozumiałem, że nic by się nie stało, bo przecież Instytut jest na parterze. A co by było, gdyby był na czwartym piętrze tej kamienicy? Albo gdyby ktoś zamknął kratę oddzielającą korytarz od schodów? Tak, mówiąc w skrócie, wymyśliłem „Instytut”.

„HISTORIA CIAŁA JEST HISTORIĄ LUDZKOŚCI, NIE MA BOWIEM TAKIEJ PRAKTYKI KULTUROWEJ, KTÓRA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI NIE BYŁABY STOSOWANA WOBEC CIAŁA”

– SILVIA FEDERICI, „POCHWAŁA TAŃCZĄCEGO CIAŁA”.

Premiera

18 czerwca 2021 r.

Scena

Modelatornia

Czas

90 MIN (BEZ PRZERWY)

Wiek widzów

+16

Uwaga! W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe i głośna muzyka.

Kiedy gramy?

09.09. / poniedziałek

19.00

09.09. / poniedziałek

19.00

09.09. / poniedziałek

19.00

„Zwycięstwem tego choreograficznego spektaklu jest (…) pojawiająca się chęć dołączenia do intensywnego, wspólnego tańca”.

Marcelina Obarska, culture.pl

„[…] muzyka jest tak rytmiczna i regularna, a układy choreograficzne są tak widowiskowe i przykuwające uwagę, że momentami nie tak łatwo zapanować nad własnym ciałem”.

Kamil Bujny, Teatr dla wszystkich

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

Spektakl bierze udział w 28. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Twórcy

Choreografia, reżyseria, teksty

Renata Piotrowska-Auffret

Scenografia i kostiumy

Zuzanna Srebrna

Reżyseria świateł i konsultacje dramaturgiczne

Joanna Leśnierowska

Muzyka

Marcin Janus

Wideo

Simon Auffret

Kompozycje wokalne

Anna Szwajgier

Kurator projektu

Michał Rogulski

Asystentka

Aleksandra Osowicz

Reżyseria świateł i konsultacje dramaturgiczne

Joanna Leśnierowska

Muzyka

Marcin Janus

Asystentka
Aleksandra Osowicz

Inspicjentka
Urszula Kraska

Fotograf
Edgar de Poray

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Obsada

Spektakl powstał w ramach programu Triennale na Modelatorni

Skip to content