Facebook YouTube Instagram LinkedIn
13286

CZTERY DOBRE POWODY BY RZUCIĆ WSZYSTKO W CHOLERĘ

Photo: Edgar de Poray

CZTERY DOBRE POWODY BY RZUCIĆ WSZYSTKO W CHOLERĘ

Czy kiedykolwiek przeszło Ci przez myśl, żeby całkowicie zmienić swoje życie?

I co, udało się?

„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” – powiedział kiedyś Albert Einstein. Norbert Rakowski w swoim przedstawieniu przypomina, że mamy tylko jedno życie, z ograniczoną liczbą poranków i wschodów słońca. Skończoną liczbę dni i okazji do doceniania codzienności. Dlaczego tak często tkwimy w miejscach, w których nie możemy rozwijać swojego potencjału? Skąd w nas lęk przed zmianą?

Czy naprawdę musimy szukać powodów, żeby rzucić wszystko w cholerę?

„CYTAT”

Premiera

28 kwietnia 2023 r.

Scena

Duża Scena

Czas

100 min (bez przerwy)

Wiek widzów

14+

W spektaklu pojawiają się migające światła.

Kiedy gramy?

23.11 / sobota

19.30

Lorem ipsum

Spektakl na motywach utworów:

„Dawni mistrzowie” Thomasa Bernarda,

„Sceny z życia małżeńskiego” Ingmara Bergmana

i innych.

„ NIE WIEM KIM SĄ „ONI”. NIE POTRAFIMY NAWET SIĘ DOMYŚLIĆ. MOGĄ BYĆ NASZYMI SĄSIADAMI. MOGĄ BYĆ DAWNYMI ZNAJOMYMI, KTÓRYCH KIEDYŚ NIECHCĄCY SKRZYWDZILIŚMY, BYŁYMI DZIEWCZYNAMI, CHŁOPAKAMI, MĘŻAMI, RODZINĄ ..."

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

Premiera

28 kwietnia 2023 r.

Scena

Duża Scena

Czas

Wiek widzów

  

Kiedy gramy?

28.04. / piątek

19.00

29.04. / sobota

19.00

30.04. / niedziela

19.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„To jedno z tych przedstawień, o którym więcej nie wiadomo niż wiadomo, a wszystko przez to, że jest dane odbiorcy bardziej do doświadczenia niż rozumienia.”

Kamil Bujny, teatrologia.info

„To nie jest teatr, który z kimkolwiek, czymkolwiek się ściga.
To teatr, który każe się zatrzymać,
ale niczego nie dopowiada do końca.”

Jacek Wakar, jacekwakar.pl

„Niepowtarzalne umiejętności całej obsady w połączeniu z metaforyczną scenografią, muzyką oraz grą świateł razem stworzyły sztukę, która nie tylko zatrzymuje uwagę widzów, ale również zaprasza ich do kontemplacji.”

Natalia Byrska, Magazyn Opolski

festiwale i nagrody

Ranking „Najlepszy, Najlepsza, Najlepsi” Miesięcznika TEATR 2022/2023

  • Wyróżnienie dla Mileny Lisieckiej w kategorii Najlepsza rola kobieca 
  • Wyróżnienie dla Magdaleny Maścianicy w kategorii Najlepsza rola kobieca
  • Wyróżnienie dla Marii Jankowskiej w kategorii Najlepsza scenografia 
  • Wyróżnienie dla Pauli Grocholskiej w kategorii Najlepsze kostiumy

Festiwal – 8. Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w budowie” (2024)

 

Twórcy

Koncept, reżyseria i opracowanie muzyczne

Norbert Rakowski

Choreografia i opracowanie muzyczne

Janusz Orlik

Scenografia

Maria Jankowska

Kostiumy

Paula Grocholska

Reżyseria światła

Bogumił Palewicz

Wideo

Wojciech Kapela

Tłumaczenie

Jacek Poniedziałek

Tekst

Tennessee Williams

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Asystent reżysera
Jakub Klimaszewski 

Asystent reżysera świateł
Mikołaj Kałużny

Inspicjetka
Katarzyna Siczewska

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Inspicjentka
xyz

Asystentka reżysera
Viktoria Dulak

Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Niektóre wątki spektaklu zostały zainspirowane utworami „Sceny z życia małżeńskiego” Ingmara Bergmana oraz „Dawni mistrzowie” Thomasa Bernharda

Obsada

Brick

Milena Lisiecka (gościnnie)

Gooper

oraz performerzy wyłonieni podczas warsztatów:

Joanna Osyda

Tymoteusz Rusin

Jeremi Mielcarek

Kamil Brzeziński

Nikola Brzezińska

Marta Stępień

Jacek Jasiński

Julia Tołpa

Maja Kaczmarczyk

Szymon Połeć

Aneta Pikuła

Aleksander Gocalski-Rybarz

Konstantyn Terentiev

Maja Lewicka

Ewa Wodecka

Piotr Kajdrys

Jadwiga Sokołowska

Mirosław Morawski

Filip Kołłątaj

Joanna Osyda

Aneta Pikuła

Aleksander Gocalski-Rybarz

Konstantyn Terentiev

Maja Lewicka

Ewa Wodecka

Piotr Kajdrys

Jadwiga Sokołowska

Mirosław Morawski

Filip Kołłątaj

Joanna Osyda

  

  

Tymoteusz Rusin

 

Jeremi Mielcarek

 

Kamil Brzeziński

 

Nikola Brzezińska

 

Marta Stępień

 

Jacek Jasiński

 

Julia Tołpa

 

Maja Kaczmarczyk

 

Szymon Połeć

 

Aneta Pikuła

 

Aleksander Gocalski-Rybarz

 

Konstantyn Terentiev

 

Maja Lewicka

 

Ewa Wodecka

 

Piotr Kajdrys

 

Jadwiga Sokołowska

 

Mirosław Morawski

 

Filip Kołłątaj

Tymoteusz Rusin

 

Jeremi Mielcarek

 

Kamil Brzeziński

 

Nikola Brzezińska

 

Marta Stępień

 

Jacek Jasiński

 

Julia Tołpa

 

Maja Kaczmarczyk

 

Szymon Połeć

 

Aneta Pikuła

 

Aleksander Gocalski-Rybarz

 

Kostia Terentiev

 

Maja Lewicka

 

Ewa Wodecka

 

Piotr Kajdrys

 

Joanna Osyda

Spektakl powstał… Spektakl jest sponsorowany przez…

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

Skip to content