Facebook YouTube Instagram LinkedIn
543

Na podstawie utworów Juliusza Słowackiego oraz Pedro Calderona de la Barca

CÓRKI POWIETRZA. SEN BALLADYNY

OPIS SPEKTAKLU

Dwie siostry, jedna korona i niepohamowana żądza władzy. Dążenie do spełnienia, które raz osiągnięte może okazać się jedynie iluzją. Chwilowym poczuciem spokoju, które po chwili znika. Pojawia się niepewność, przekonanie, że to, co się posiadło jest dalekie od naszego wyobrażenia, lub, że to my do niego nie przystajemy. Staliśmy się kimś innym. Kimś, kto nie potrafi zatrzymać obumierających wartości. Miłość? Panowanie? Czy zawsze muszą zostać ukoronowane zdradą?

Ignacio García, hiszpański reżyser, łączy dwa kanoniczne dla naszych kultur dramaty. Spotyka na opolskiej scenie niebywale silne kobiety: hiszpańską Semiramis i polską Balladynę. Gdzie zaprowadzą je duchy Calderona i Słowackiego? Czy osiągną spełnienie, o które tak zaciekle walczą? Jaką będą musiały zapłacić cenę i czy będzie ona tego warta?

CZAS TRWANIA:
80 min (bez przerwy)

FESTIWALE

  • 42. Festival Internacional de Teatro Clásico w Almagro 2019

REALIZACJA

REŻYSERIA:
Ignacio García

TEKST I ADAPTACJA:
Marta Eloy Cichocka

DRAMATURGIA:
Anna Galas-Kosil oraz José Gabriel López Antuñano

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY:
Anna Tomczyńska

ASYSTENTKA SCENOGRAFKI:
Klara Filipowicz

RUCH SCENICZNY:
Witold Jurewicz i Marlena Bełdzikowska

ASYSTENTKA REŻYSERA:
Lada Shylenko

INSPICJENT:
Urszula Kraska

obsada

Joanna Osyda – Starsza Siostra
Magdalena Maścianica – Intuicja
Magdalena Dębicka (gościnnie) – Młodsza Siostra
Zofia Bielewicz (gościnnie) – Pamięć
Karol Kossakowski – Przyjaciel, Żołnierz
Rafał Kronenberger – Generał
Michał Kitliński (gościnnie) – Hrabia

PREMIERA POLSKA:
16 marca 2019 r. – Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu, MODELATORNIA

PREMIERA ŚWIATOWA:
5 lipca 2019 r. – Festival Internacional de Teatro Clásico w Almagro, PATIO DE FUCARES

SUGEROWANY WIEK WIDZÓW:
+12 lat

fot. Edgar de Poray

MEDIA O SPEKTAKLU

Trzy aktorki łączą w formie ekspresji zmysłowość i elegancję
w scenach w lesie, królestwie, a także w relacji z męskimi postaciami
sztuki. Świadome mechanizmów w relacjach damsko-męskich
osiągają jasno wyznaczone sobie cele.

Konsekwentnie stworzona warstwa muzyczna to kolejny aspekt składający
się na piękny pasji i namiętności spektakl. Jego piękno, docenione aplauzem
publiczności w Almagro, można było podziwiać z czterech stron sceny.
Wśród widzów sobotniego spektaklu znalazła się Pani Marzenna Adamczyk
Ambasadorka Polski w Hiszpanii, która po zakończonych pokazie pozdrowiła
dyrektora Festiwalu oraz Teatru.

Julia Yébenes, lanzadigital.com

Rozpatrując przedstawienie Garcii w kategoriach estetycznych, trzeba
powiedzieć, że jest to klasyczny teatr, w którym dominuje aktorstwo
psychologiczne i poprawna artykulacja poetyckich fraz.
W polskim teatrze współczesnym - biały kruk, w hiszpańskim
- szczyt mody.

Kamila Łapicka, Teatr

Spektakl powstał we współpracy z Instytutem Polskim w Madrycie.

Skip to content