Facebook YouTube Instagram LinkedIn
17866

PRZEDWIOŚNIE

fot. Edgar de Poray

Na podstawie powieści Stefana Żeromskiego   

PRZEDWIOŚNIE

Więcej informacji wkrótce…

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiera

13 CZERWCA 2025 r.

Scena

Duża Scena

Wiek widzów

16+

Czas

140 min (z przerwą)

Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

Kiedy gramy?

13.06 / piątek

19.00

14.06 / sobota

19.00

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym „Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

FESTIWALE I NAGRODY

28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)

  • nagroda Złoty Yorick
  • Nagroda Dziennikarzy

Twórcy

Piotr Ratajczak (teatropole.pl) #crop

Reżyseria i adaptacja

Piotr Ratajczak

Joanna Kowalska (mail)

Tekst

Joanna Kowalska

Marcin Chlanda_001

Scenografia

Marcin Chlanda

Grupa mixer #crop

Kostiumy

Grupa Mixer

Maciej Zakrzewski_promo-02_foto_ Pola Trąbińska.JPG

Opracowanie muzyczne

Maciej Zakrzewski

Xavier

Operator kamery

Xavier Pawlowski 

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Operatorka kamery
Emilia Cięciwa

Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier

Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska

Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski

Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska

Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba

Obsada

x

Bartosz Dziedzic

x

Mateusz Guzowski (gościnnie)

x

Jakub Klimaszewski

x

Anna Kraszewska (gościnnie)

x

Rafał Kronenberger

x

Karolina Kuklińska

x

Leszek Malec

x

Monika Stanek

x

Michał Świtała

x

Beata Wnęk-Malec

x

Konrad Żygadło (gościnnie)

x

   

Partnerem wydarzenia jest MAZDA Grupa Wróbel

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Przejdź do treści