autor: Maciej Zakrzewski, fotografie wykonane podczas Festiwalu Kalejdoskop
TENS
Spektakl bierze udział w Opolskiej Sceny Tańca.
Spektakl Tens eksploruje temat ciała jako generatora, przekaźnika i odbiornika energii. Artystka poszukuje organiczności wynikającej z przepływu odczuć fizycznych, wibracji, podążania za głosem intuicji oraz zestrajania ciała i umysłu. Daje sobie czas na rozwój. Daje czas również widzom na zestrojenie ich własnych ciał z ciałem performerki. Tens to również napięcie, uważność i spokój, a także siła, którą zawsze można odnaleźć biorąc głęboki wdech i wydech, stojąc mocno na nogach.
Tens (z j. ang. transcutaneous electrical nerve stimulation) to metoda przezskórnej i elektrycznej stymulacji nerwów, stosowana w terapii przeciwbólowej, wykorzystująca impulsy elektryczne o niskiej amplitudzie. Umieszczenie elektrod na skórze sprawia, że prąd przepływa do nerwów obwodowych i pobudza je w dwojaki sposób: blokując impuls nerwowy niosący informację o bólu do mózgu oraz inicjując powstawanie substancji przeciwbólowych – beta-endorfin.
Międzynarodowy Festiwal
Tańca Współczesnego Kalejdoskop
PREMIERA
4 WRZEŚNIA 2020 r.
MIEJSCE
Uniwersyteckie
Centrum Kultury
.
OPOLSKA SCENA TAŃCA
POKAZ
4 grudnia 2023 r.
SCENA
DUŻA SCENA
czas
30 min
wiek widzów
12+
Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.
Kiedy gramy?
04.12. / PONIEDZIAŁEK
19.00
25.06. / niedziela
20.00
Twórcy
Koncepcja, choreografia, taniec
Marta Wołowiec
Muzyka
Wojciech Kiwer
Taniec, kreacja
Magda Wolnicka
Kostiumy
Zofia Jakubiec
Produkcja
Aleksandra Kotapska
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”
Alicja Iwańska, taniecpolska.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
specjalne podziękowania dla:
Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby
Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby
Dariia Novykova
Nataliia Pysarieva
Yerheniia Prysiazhna
Halyna Ryba
Kseniia Svistun
Kateryna Vasiukova
Nina Zakharova
Producentem przedsięwzięcia jest Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.