Facebook YouTube Instagram LinkedIn
16671

IT-1

fot. Edgar de Poray

Na motywach sztuki Williama Shakespeare’a

IT-1

As the New Intelligent Parenting Foundation, we sincerely thank you for participating in the initial beta tests of our product. Very soon, you will be among the first in the world to launch ONO-1 — an infant android designed to prepare potential future parents for conscious parenting.

***

The near future.

Krzysiek and Maja are a couple in their thirties. Confident in their place in the world, they anticipate a soothingly predictable life. They know their world and each other well.

Helena and Janek, a mother and her adult son, live one floor above. She — once a sought-after composer, he — a programmer exploring the horizons of human and artificial intelligence relationships.

Zosia — Krzysiek’s friend — struggles with social anxieties. She is helped in managing them by Szymon — Maja’s brother — with whom she is building a caregiving relationship.

The reality of these six characters changes when ONO-1 — an infant android — arrives at Maja and Krzysiek’s home. This simple test of parenthood forces the young couple to reassess what they have previously believed. Along with the other characters, they are confronted with questions about their future and a past buried under many layers of memories. Each of them will face the mirror of technology to reflect on the person they see in its reflection.

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiere

26th October 2024

Scene

Modelatornia

Czas

Wiek widzów

XXX

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

upcoming events

26.10 / saturday      PREMIERE

7.00PM

27.10 / sunday

6.00PM

9.11 / saturday

7.00PM

10.11 / sunday

7.00PM

5.12 / Thursday

7.00PM

6.12 / friday

7.00PM

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym “Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

FESTIWALE I NAGRODY

28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)

  • nagroda Złoty Yorick
  • Nagroda Dziennikarzy

Creators

Wera Makowskx, fot. Hanna Szurgot

Direction and music

Wera Makowskx

Piotr Froń

Text and dramaturgy

Piotr Froń 

image_50408961

Set, Costume and Lighting Design

Kalina Gałecka

czarne #profilowe

Muzyka 

Maks Zieliński 

Magdalena_Kawecka

Choreography

Magdalena Kawecka

M_Rzonca_fot_P_Lewandowski

Video

Mateusz Rzońca

Krystyna Lama Szydłowska_fot. Wojciech Sobolewski

Choreografia

Krystyna Lama Szydłowska

Monika Stolarska_Fot. Krzysztof Kamil Kamiński

Reżyseria świateł

Monika Stolarska

janusz_szym

Video

Janusz Szymański

czarne #profilowe

Scenografia

Łukasz Mleczak

czarne #profilowe

Wideo

Jola Łobacz

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Stage coordinator
Katarzyna Siczewska

Asystent kompozytora
Maciej Synowiec

Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

CAST

x

Cecylia Caban

x

Aleksander Gałązka (guest)

x

Magdalena Maścianica

x

Radomir Rospondek

x

Monika Stanek

x

Konrad Wosik

actors taking part in the videos

x

Bartosz Dziedzic

x

Andrzej Jakubczyk

x

Judyta Paradzińska

KONKURSY

Spektakl powstał w ramach 7. Konkursu na Projekt Teatralny MODELATORNIA.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Zadanie dofinansowane przez Samorząd Województwa Opolskiego w kwocie 20.000 zł oraz uzyskało wsparcie finansowe Fundacji GÓRAŻDŻE – Aktywni w Regionie w kwocie 10.000 zł.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

Partnerem wydarzenia jest Bank Millennium

fot. Edgar de Poray

Skip to content