Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18100

RE | TURN (S) / ODS 2025

photo: Radek Zawadzki

RE | TURN (s)

B’cause Dance Company
The performance is part of the official Opole Dance Stage 2025 program.

The dance performance “Re | TURN (s)” is an artistic attempt to capture a psychological phenomenon in which a victim forms an emotional bond with their oppressor — the so-called Stockholm syndrome. The performance focuses primarily on human relationships subjected to extreme situations and tests. It explores how the human psyche can change and adapt to a new reality, and how distorted the perception of a relationship can become for someone entangled in certain dynamics. The piece addresses a timeless and multi-layered theme, touching on moral, ethical, and social issues. On stage, alongside the dancers, musician Simone Donati will perform live, creating the sound design in real time.

 Stara mestna elektarna – Elektro Ljubljana

PREMIERA SŁOWEŃSKA

10 GRUDNIA 2021 R.

PREMIERA POLSKA

18 GRUDNIA 2021 R.

.

JK OPOLE THEATRE / ODS 2025

DATE

SEPTEMBER 21st 2025

STAGE

the large stage

DURATION

45 mins

SUGGESTED AGE

12+

upcoming events

21.09 / sunday

17:00

25.06. / niedziela

20.00

Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.

CREATORS

Direction

Bartek Woszczyński

Choreography

Bartek Woszczyński we współpracy z tancerzami 

Performers

Vitaliia Vaskiv, Dmytro Vyskorka 

Music

Atmo Music Productions 

Lighting Design

Artur Wytrykus 

Assistant/Swing

Julia Buczynska 

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej “Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Skip to content