






photo: Bartosz Bańka
MIAZGA
h.art company
The performance is part of the official Opole Dance Stage 2025 program.
MIAZGA > h.art company
[ENTER]
Nerd alert!
[ENTER]
Miazga [eng. „Pulp”] is the program responsible for encoding the continuity of processes in the human body. It is like the management core of the organism focused around the central nervous system. The mechanisms occurring in Miazga, are analysed, interpreted and used by the Avatars. They work together illustrating the condition of today’s man, whose actions are often the result of algorithms, social norms and controls.
This piece asks questions about the boundaries between the biological and the digital and between autonomy and determinism. In a world where technologies invade our minds and bodies more and more, the human body in Miazga becomes an operating system, under constant analysis and optimisation.
The interactivity of Miazga is not limited to technology, rather it involves the viewer in the experiment, expanding the field of unexpectedness. The show not only deals with the topic of technology, but also actively uses it. Actual programming language, Brainfuck, is used as a choreographic tool, which will be responsible for the structure and tempo, while the role of the invisible choreographer is taken over by artificial intelligence influencing the Avatars’ decisions. Entering the grotesque dance of coding, the Avatars’ movements become like errors in the system. Loops and unforeseen glitches generate comical situations balancing between mechanical precision and chaos.
Miazga is a conceptual dance performance that encourages reflection on the human condition. To do so, it makes use of absurdity by becoming playfully and humanly “imperfect.” In a pre-programmed world, could the greatest act of rebellion be a simple mistake-or perhaps just a spontaneous dance?
[ENTER]
NOTE: You are also part of the Miazga.
[EXIT]
Stara mestna elektarna – Elektro Ljubljana
PREMIERA SŁOWEŃSKA
10 GRUDNIA 2021 R.
PREMIERA POLSKA
18 GRUDNIA 2021 R.
.
JK OPOLE THEATRE / ODS 2025
date
september 22nd 2025
stage
MODELATORNIA
duration
45 mins
suggested age
Adults and
young audiences
Attention: Pulsing lights and projected visuals are part of the performance.
upcoming events
22.09 / monday
19:00
25.06. / niedziela
20.00
creators
Direction, choreography, performance,
lighting design
Stanisław Bulder,
Artur Grabarczyk
Concept
Artur Grabarczyk
Costume design
Stanisław Bulder
Music
Zuzanna Henclik,
Bartosz Kalwasiński
Visuals
Gary Garnowski
Visual identity and documentation
Maria Łozińska
Lighting operation
Filip Ejsmont
Photography
Zuzanna Czaplak
Production coordination / h.art
Beata Miernik
Dramaturgical support / conceptual guidance
Katarzyna Kania
Production:
Institute of Urban Culture in Gdańsk, h.art company, Stacja Orunia GAK
The performance MIAZGA was created as part of the Spaces of Art – Dance program, whose operator in Gdańsk in 2024 is the Institute of Urban Culture.
Spaces of Art is a program financed by the Polish Ministry of Culture and National Heritage and implemented by the National Institute of Music and Dance.
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”
Alicja Iwańska, taniecpolska.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
- Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
- Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej “Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022
Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

