Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18101

MIAZGA / ODS 2025

photo: Bartosz Bańka

MIAZGA

h.art company
The performance is part of the official Opole Dance Stage 2025 program.

MIAZGA > h.art company

[ENTER]

Nerd alert!

[ENTER]

Miazga [eng. „Pulp”] is the program responsible for encoding the continuity of processes in the human body. It is like the management core of the organism focused around the central nervous system. The mechanisms occurring in Miazga, are analysed, interpreted and used by the Avatars. They work together illustrating the condition of today’s man, whose actions are often the result of algorithms, social norms and controls.

This piece asks questions about the boundaries between the biological and the digital and between autonomy and determinism. In a world where technologies invade our minds and bodies more and more, the human body in Miazga becomes an operating system, under constant analysis and optimisation.

The interactivity of Miazga is not limited to technology, rather it involves the viewer in the experiment, expanding the field of unexpectedness. The show not only deals with the topic of technology, but also actively uses it. Actual programming language, Brainfuck, is used as a choreographic tool, which will be responsible for the structure and tempo, while the role of the invisible choreographer is taken over by artificial intelligence influencing the Avatars’ decisions. Entering the grotesque dance of coding, the Avatars’ movements become like errors in the system. Loops and unforeseen glitches generate comical situations balancing between mechanical precision and chaos.

Miazga is a conceptual dance performance that encourages reflection on the human condition. To do so, it makes use of absurdity by becoming playfully and humanly “imperfect.” In a pre-programmed world, could the greatest act of rebellion be a simple mistake-or perhaps just a spontaneous dance?

[ENTER]

NOTE: You are also part of the Miazga.

[EXIT]

 Stara mestna elektarna – Elektro Ljubljana

PREMIERA SŁOWEŃSKA

10 GRUDNIA 2021 R.

PREMIERA POLSKA

18 GRUDNIA 2021 R.

.

JK OPOLE THEATRE / ODS 2025

date

september 22nd 2025

stage

MODELATORNIA

duration

45 mins

suggested age

Adults and
young audiences

Attention: Pulsing lights and projected visuals are part of the performance.

 

upcoming events

22.09 / monday

19:00

25.06. / niedziela

20.00

creators

Direction, choreography, performance,
lighting design

Stanisław Bulder,
Artur Grabarczyk

Concept

Artur Grabarczyk

Costume design

Stanisław Bulder

Music

Zuzanna Henclik,
Bartosz Kalwasiński

Visuals

Gary Garnowski

Visual identity and documentation

Maria Łozińska

Lighting operation

Filip Ejsmont

Photography

Zuzanna Czaplak

Production coordination / h.art

Beata Miernik

Dramaturgical support / conceptual guidance

Katarzyna Kania

Production:
Institute of Urban Culture in Gdańsk, h.art company, Stacja Orunia GAK

The performance MIAZGA was created as part of the Spaces of Art – Dance program, whose operator in Gdańsk in 2024 is the Institute of Urban Culture.
Spaces of Art is a program financed by the Polish Ministry of Culture and National Heritage and implemented by the National Institute of Music and Dance.

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej “Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*
Skip to content