Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18746

The Taming of the Shrew

photo: Michał Grocholski 

William Shakespeare

The Taming of the Shrew

your name is Kasia
just Kasia

“The Taming of the Shrew” directed by Ewa Platt is far from a triumph of the subdued woman or a farce about social conventions. Shakespeare’s text is filtered here through the lens of contemporary experiences of violence – violence that does not need physical force to take control of a person and carve out a comfortable place in our everyday lives. It is a story about living within mechanisms of oppression that do not operate loudly, yet act with devastating effectiveness.

After leaving her family home, Katarzyna finds herself in the apartment of Petrukio – a man who gradually strips her of autonomy, cuts her off from the world, and destroys her through manipulation, financial dependence, and emotional blackmail.

This performance does not reconstruct Shakespeare’s classic comedy but instead uses its framework to speak about domestic violence in its silent, overlooked dimension – justified, laughed off, and silenced. “The Taming of the Shrew” here becomes a story of harm that finds no listener, of love that turns into a tool of domination, and of a world that teaches us how not to hear.

The performance was developed in our theatre as a “work in progress” within the framework of the Shakespeare Festival in Gdańsk. 

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiera

25 PAŹDZIERNIKA 2025 R.

Stage

BUNKER

suggested age

16+

WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY
im. henryka tomaszewskiego

duration

60 mins (no interval)

Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

upcoming events

28.11 / FRIDAY

7.00 PM

30.11 / SUNDAY

5.00 PM

6.12 / SATURDAY

7.00 PM

7.12 / SUNDAY

6.00 pM

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym “Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

festivals and awards

29th International Shakespeare Festival

• NEW YORICK
„Direction, acting, and stage design create a promising framework (…), allowing the story of Katarzyna and Petruchio to be seen as a contemporary portrayal of domestic violence.”

• Journalists’ Award
„For the unexpected reinterpretation of key sequences of Shakespeare’s comedy as a depiction of contemporary violence—moving and free of demagoguery.”

creators

Ewa Platt

Concept & Direction

Ewa Platt

czarne #profilowe

Set & Lighting Design

Anna Rogóż

554065738_3135001123342894_69078565328068141_n (1)

Soundtrack

Kamil Białaszek

piotr Michalski

Scenografia

Piotr Michalski

Screenshot

Reżyseria światła

Oksana Pawełko

Katarzyna Sikora

Choreografia

Katarzyna Sikora

Lila Dziedzic

Kostiumy

Lila Dziedzic

Stage Coordinator

Urszula Kraska

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Operatorka kamery
Emilia Cięciwa

Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier

Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska

Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski

Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska

Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba

Cast

x

Maciej Czerklański (guest-starred)

   

The partner of the performance is MAZDA Grupa Wróbel

Spektakl powstaje w koprodukcji z Wrocławskim Teatrem Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*

Wyrażam zgodę na przesyłanie treści marketingowych. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Skip to content