Facebook YouTube Instagram LinkedIn
18997

PERPLEX

Marius von Mayenburg

PERPLEX

You return to your apartment. Darkness. Did you forget to pay the electricity bill? One of you bumps into a table. But this table has never been here before! Maybe the neighbors moved it while they were watering your plants?
Or maybe… this isn’t your apartment at all?

In a world that shifts and transforms at a dizzying pace, it is easy to forget who we really are. And so, in panic, we cling to hints and cues fed to us by our environment. Then, lost in a whirlwind of meanings, narratives, emotions and performed identities, we stumble into perplexity… Can a burst of laughter save us?

“Perplex” is a fast-paced and dynamic comedy. A performance that touches on the anxieties and uncertainties of life in the 21st century.

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiere

10TH JANUARY 2026

Stage

SMALL STAGE

Wiek widzów

16+

WROCŁAWSKI TEATR PANTOMIMY
im. henryka tomaszewskiego

Czas

140 min (z przerwą)

Spektakl grany jest w języku polskim, słowackim i niemieckim, z napisami.

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

Upcoming events

10.01 / sATURDAY

7.00 p.m

11.01 / sunday

7.00 p.m

22.01 / thursday

7.00 p.m

24.01 / saturday

4.00 p.m

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym “Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

FESTIWALE I NAGRODY

28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)

  • nagroda Złoty Yorick
  • Nagroda Dziennikarzy

Creators

JH_SESJA HG12

Direction

Jan Hussakowski

_DSC1459_fot_klaudyna_schubert

Set design

Anna Oramus

bg_portret

Costume design

Barbara Guzik

TW

Music

Tymoteusz Witczak

In_&_Out_1_R_Skwarek-95

Lighting Design

Mikołaj Kałużny

Lila Dziedzic

Kostiumy

Lila Dziedzic

Stage Manager

Urszula Kraska

Translation

Karolina Bikont 

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Operatorka kamery
Emilia Cięciwa

Asystent operatora kamery
Laurence M. Trottier

Tłumaczenie scenariusza
Olga Aleksandra Stawińska

Tłumaczenie na próbach
Juliusz Pielichowski

Inspicjentka (Opole)
Urszula Kraska

Inspicjentka (Trnawa)
Barbora Hadraba

CAST

x

Aurora Lipartowska

x

Kacper Męcka (guest)

x

Tomek Ostach (guest)

x

Joanna Osyda

   

The partner of the performance is MAZDA Grupa Wróbel

The copyright to the create is represented in Poland by Agencja Elżbieta Manthey.

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

Photos from the first rehearsal for the show:

NEWSLETTER

Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje:

Imię*
Email*

Wyrażam zgodę na przesyłanie treści marketingowych. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Skip to content