A romance of all time in a spectacular staging by Hungarian director Attila Keresztes. The shakespearian poetic language formulates as accurately as possible that one-off and complex emotion. Romeo and Juliet is the shortest, yet most beautifully described love story in the world. It begins abruptly and ends momentarily. Due to unrestrained passions, there are many more bad decisions in it than good ones, and these lead to irreversible actions.
It starts as it is already over. Because of the fragility of the story, it is not the social conflict that is emphasized, but the human relationship itself, more precisely the ability to establish human relations, which defines us both in our good and bad decisions. The story of the lovers of Verona reminds us in an extraordinarily beautiful, poetic way that we need to live each moment intensely, because death is always here, beside us.
“(...) the Opole version of "Romeo and Juliet" is a rock spectacle (even though it does not sound like rock music), dynamic, engaging, aesthetically attractive, with all chances for a long presence in the repertoire.”
Grzegorz Chojnowski, chojnowski.blogspot.com
Premiere
6th october 2018
Scene
THE LARGE SCENE
Duration
120 MINs (NO INTERVAL)
suggested age
+12
Please note: Strobe lights will be used in the performance and there are scenes of nudity.
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Awards
“Golden Mask” for 2018 in the category: MUSIC for Csaba Boros
creators
Direction
Attila Keresztes
Set Design
Adrian Damian
Costume Design
Bianca Imelda Jeremias
Music
Csaba Boros
Visualisations
Bartek Wójcicki – Pushka Studio
Music
Csaba Boros
Kostiumy
Bianca Imelda Jeremias
Kostiumy
Bianca Imelda Jeremias
Kostiumy
Bianca Imelda Jeremias
Asystentka kostiumografki
Zsuzsa Szőke
Choreographer of theatrical fencing Rafał Domagała
Stage Coordinator Urszula Kraska
Script Translation Stanisław Barańczak
Translation at Rehearsals Barbara Furgoł
Assistant Director Katarzyna Osipuk
Costume Designer’s Assistant Zsuzsa Szóke
Stage Coordinator Urszula Kraska
Stage Coordinator Urszula Kraska
Cast
Julia Capuleti
Magdalena Maścianica
Ms Capuleti
Karolina Kuklińska
Mr Capuleti
Leszek Malec
Romeo Montecchi
Michał Włodarczyk (guest)
Ms Montecchi
Beata Wnęk-Malec
Mr Montecchi
Bartosz Dziedzic
Prince
Michał Świtała
Merkucjo
Kacper Sasin
Benvolio
Jupiter (guest)
Tybalt
Radomir Rospondek
Parys
Konrad Wosik
Marta
Monika Stanek
Piotr, Marta’s servant
Mirosław Morawski
Father Laurenty
Rafał Kronenberger
Death / Pharmacist
Andrzej Jakubczyk
Vocal
Katarzyna Osipuk (guest)
with extras:
Kamila Grygier Małgorzata Nosal Julia Tołpa
Magdalena Konopacka
Maria Szuster
Milena Zając
Spektakl powstał… Spektakl jest sponsorowany przez…