
Based on the film script by Feliks Falk
TOP DOG
What is the cost of ambition today? What defines success, and how far can someone go in their hunger to achieve it? Must there always be shadows where the alluring light of the spotlight shines? What do those left in the background have to say as we conquer the stage and bask in applause?
Drawing inspiration from the iconic film Top Dog by Feliks Falk and embracing the colorful aesthetic of the 1970s Polish stage during the communist era, the creators of this performance seek answers to these questions.
Lutek Danielak is growing increasingly weary and frustrated with hosting small events in second-rate venues: senior galas, corporate parties, and children’s carnivals. His chance for a big break seems to lie in hosting the grand ball celebrating the 500th anniversary of the city and the opening of the new Forum Hotel. However, seasoned veterans Majer, Lasota, and Sikora have no intention of giving up the opportunity to lead an event of such prestige.
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].
Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl
Premiere
8TH MARCH 2025
Stage
The Large Stage
Czas
135 min (bez przerwy)
Wiek widzów
14+
Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.
Upcoming events
8.03 / saturday
7.00 PM
9.03 / sunday
6.00 pm
14.03 / Friday
11.00 am
22.03 / saturday
7.00 pm
12.04 / saturday
5.00 pm
13.04 / sunday
6.00 pm
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.
Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl
Tym samym “Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.
Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl
Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.
Paweł Borek, e-teatr.pl
FESTIWALE I NAGRODY
28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)
- nagroda Złoty Yorick
- Nagroda Dziennikarzy
Creators

Direction and adaptation
Marcin Liber

Dramaturgy and text
Małgorzata Czerwień

Set, costume and lighting design
Mirek Kaczmarek

Choreography
HASHIMOTOWIKSA

Video
EMIKO

Music
Andrzej Konieczny

Music
Kacper Krupa

Reżyseria świateł
Klaudyna Schubert

Materiał video
Edgar de Poray

Reżyseria
Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel

Kostiumy
Łukasz Mleczak
Stage coordinator
Katarzyna Siczewska
Set and costume designer’s assistant
Maria Mordarska
Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
CAST
x
Adam Szustak (guest)
„Instrukcja dla pań sprzątających: wybrane opowiadania” autorstwa Lucii Berlin
Wykorzystano za zgoda Curtis Brown, Ltd.
Copyright © 2015
Wszelkie prawa zastrzeżone.
KONKURSY
Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij aby włączyć tryb pełnoekranowy
The performance features a Film Frame from the catalog of the Documentary and Feature Film Studios: „Wodzirej” (en. „Top Dog”) directed by Feliks Falk, produced in 1978 © WFDiF, © WFDiF Jerzy Szurowski.








