Facebook YouTube Instagram LinkedIn
16954

POV: YOU’RE 12 YEARS OLD AND YOU’RE FU**ED

fot. Edgar de Poray

Na motywach sztuki Williama Shakespeare’a

POV: you're 12 years old and you're fu**ed

Arek, a boy experiencing peer violence at school, is withdrawing more and more into himself and his room. Not being the most popular person in his class, he feels alienated among his peers. Yet there is one thing that never leaves him – the Persistent Thought in his Head. It constantly presents him with the worst-case scenarios. Perhaps he offended someone and has already forgotten about it? Or maybe he thought of something that caused an irreversible catastrophe? This Persistent Thought stays with him at every step, just like his bullies.

The play tells the story of violence from the perspective of a teenage boy trying to make sense of the world around him. It addresses the issues of loneliness and the mental health crisis among adolescents. This production, part of the „Fake&Hate. Opolskie Without Violence” project, is the first premiere of the play.

 

The script was awarded in the 35th Competition for a Play for Children and Young People organized by the Children’s Art Centre in Poznań.

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiere

11th January 2025

Stage

The Small Stage

Czas

80 min (bez przerwy)

Wiek widzów

12+

Uwaga! W spektaklu pojawiają się wulgaryzmy oraz głośne dźwięki.

Upcoming events

11.01 / saturday

7.00 pm

12.01 / sunday

4.00 pm

14.01 / Tuesday

11.00 am

15.01 / Wednesday

11.00 am

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym “Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

KONKURSY

Spektakl bierze udział w 31. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Adam Karol Drozdowski, Dominik Gac, Anna Pajęcka, Kamila Łapicka, Eryk Maciejowski, Wiktoria Wojas.

Creators

STREKER.fot.Marek Zimakiewicz

Direction

Marta Streker

INTERNET_FOT_BARTEK_WARZECHA_©_BWBW1053 (1)

Text

Mariusz Gołosz

Katarzyna Leks

Set design

Katarzyna Leks

Maciej Zakrzewski_promo-02_foto_ Pola Trąbińska.JPG

Music

Maciej Zakrzewski

Salma_fot. Piotr Leczkowski

Costume design

Salma Aldoory

Kacper_Scheffler_fot. Dagmara Włoszek-Rabska

Lighting design/projections

 Kacper Scheffler

Krystyna Lama Szydłowska_fot. Wojciech Sobolewski

Choreografia

Krystyna Lama Szydłowska

Monika Stolarska_Fot. Krzysztof Kamil Kamiński

Reżyseria świateł

Monika Stolarska

janusz_szym

Video

Janusz Szymański

czarne #profilowe

Scenografia

Łukasz Mleczak

czarne #profilowe

Wideo

Jola Łobacz

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Stage coordinator
Urszula Kraska

Asystent kompozytora
Maciej Synowiec

Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

CAST

x

Aleksander Gałązka (guest)

x

Andrzej Jakubczyk

x

Rafał Kronenberger

x

Judyta Paradzińska

x

Michał Świtała

x

Bartosz Dziedzic

KONKURSY

Spektakl powstał w ramach 7. Konkursu na Projekt Teatralny MODELATORNIA.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Zadanie dofinansowane przez Samorząd Województwa Opolskiego w kwocie 20.000 zł oraz uzyskało wsparcie finansowe Fundacji GÓRAŻDŻE – Aktywni w Regionie w kwocie 10.000 zł.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

Partnerem wydarzenia jest Bank Millennium

fot. Edgar de Poray

Skip to content