









Photo: Edgar de Poray
I'm nowhere / Desvanecimiento
When, at the age of 104, Dr. David Goodall said outright that he had no desire to live, he immediately became a media hero, and his words were interpreted around the world. The scientist wanted to undergo euthanasia because, he asserted, he no longer wanted to live.
“At my age, I get up in the morning, eat breakfast. And then I sit until lunch. Then I eat some lunch and sit again. What’s the use of that? (…) The process of dying can be unpleasant, but it doesn’t have to be. I wish it wasn’t for me.” – confessed Goodall to a CNN reporter.
Who should decide our lives? The law? Medical advances? The courts? The church? We ourselves? Are we responsible enough to make irreversible decisions?
“I’m Nowhere / Desvanecimiento” explores various aspects of the choices between life and death. The topic of euthanasia – legalized in several European countries is still silent in Poland. The ethical dilemmas surrounding a “good death” challenge our beliefs, confront social norms and force us to work through the moral ambiguities that each individual and society as a whole must decipher. This play is, in part, an attempt to get each of us off the “beaten path.” It’s an invitation to the audience to travel deep into their own consciousness, to wrestle with their own beliefs about life and death, and to gain a deeper understanding of the human experience. It’s not just about the act of euthanasia itself, but about the myriad feelings, beliefs and experiences that surround it. The show becomes a platform for viewers to reflect on the profound choices we make in life and the inherent dignity that lies in each individual journey, from beginning to end.
PART OF THE PERFORMANCE IS BASED ON THE PRE-PREMIERE TEXT WRITTEN BY IVAN VYRYPAEV ENTITLED: “ZNIKANIE” (ENG. “DISAPPEARING”).
„CYTAT”
–
JAN KOCHANOWSKI THEATRE IN OPOLE
Premiere
22nd september 2023
scene
MAIN STAGE
DURATION
100 mins (no interval)
SUGGESTED AGE
14+
TEATROS DEL CANAL IN MADRID
Premiere
22nd september 2023
scene
SALA VERDE
divine comedy festival
Premiere
15th december 2023
The play is performed in Spanish and Polish,
with subtitles
UPCOMING EVENTS
2.12 / SATURDAY
7.00PM
3.12 / SUNDAY
5.00PM
Lorem ipsum
Spektakl na motywach utworów:
„Dawni mistrzowie” Thomasa Bernarda,
„Sceny z życia małżeńskiego” Ingmara Bergmana
i innych.
„ NIE WIEM KIM SĄ „ONI”. NIE POTRAFIMY NAWET SIĘ DOMYŚLIĆ. MOGĄ BYĆ NASZYMI SĄSIADAMI. MOGĄ BYĆ DAWNYMI ZNAJOMYMI, KTÓRYCH KIEDYŚ NIECHCĄCY SKRZYWDZILIŚMY, BYŁYMI DZIEWCZYNAMI, CHŁOPAKAMI, MĘŻAMI, RODZINĄ ..."
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
Premiera
28 kwietnia 2023 r.
Scena
Duża Scena
Czas
Wiek widzów
Kiedy gramy?
28.04. / piątek
19.00
29.04. / sobota
19.00
30.04. / niedziela
19.00
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festiwale i nagrody
creators

Concept and Direction
Norbert Rakowski

Choreography
Janusz Orlik

Music
Tao Gutiérrez

Set Design
Maria Jankowska

Costume Design
Paula Grocholska

Lighting Design
Bogumił Palewicz

Video
Wojciech Kapela

Tekst
Tennessee Williams

Reżyseria
Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel
Assistant Director
Jakub Klimaszewski
Assistant Lighting Director
Mikołaj Kałużny
Translation
Sandra Boruc Calvo
Marta Eloy Cichocka
Translation of the play “Disappearing”
Agnieszka Lubomira-Piotrowska
Stage Coordinator
Katarzyna Siczewska
Sound Realisation
Dawid Duda
Voice of the Narrators
Paola De Crescenzo
May-Linda Kosumovic
Philip Leone-Ganado
Ana Facchini
Ibrahim Koma
Felix Römer
Norbert Rakowski
Alejandro Tous
Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Niektóre wątki spektaklu zostały zainspirowane utworami „Sceny z życia małżeńskiego” Ingmara Bergmana oraz „Dawni mistrzowie” Thomasa Bernharda
cast
Maggie
Socorro Anadón
Brick
Jakub Klimaszewski
Brick
Filip Kołłątaj
Gooper
Victoria Lago
Gooper
Jacek Piątkowski
Tatula
Gooper
Marta Zięba
Tymoteusz Rusin
Jeremi Mielcarek
Kamil Brzeziński
Nikola Brzezińska
Marta Stępień
Jacek Jasiński
Julia Tołpa
Maja Kaczmarczyk
Szymon Połeć
Joanna Osyda
Aneta Pikuła
Aleksander Gocalski-Rybarz
Konstantyn Terentiev
Maja Lewicka
Ewa Wodecka
Piotr Kajdrys
Jadwiga Sokołowska
Mirosław Morawski
Filip Kołłątaj
Joanna Osyda
Tymoteusz Rusin
Jeremi Mielcarek
Kamil Brzeziński
Nikola Brzezińska
Marta Stępień
Jacek Jasiński
Julia Tołpa
Maja Kaczmarczyk
Szymon Połeć
Aneta Pikuła
Aleksander Gocalski-Rybarz
Kostia Terentiev
Maja Lewicka
Ewa Wodecka
Piotr Kajdrys
Joanna Osyda