









Tennessee Williams
CAT ON A HOT TIN ROOF
Families look their best only in pictures. Reality is often worse.
So let’s be gracious and take a look at a family photo of the largest cotton grower family in the Mississippi Delta. We see a postured, determined father, an attentive mother, two handsome sons with beautiful wives and five cheerful, lively grandchildren – with a sixth on the way.
But what lies behind this facade?
A masterpiece of contemporary drama, Cat on a Hot Tin Roof tells the story of one night, during which the masks suddenly drop and all the lies and prejudices, secrets and suspicions that have hitherto held the family together become palpable. And then, instead of a beautiful idyll, the family picture begins to show the fear of admitting one’s sexual orientation, the closing of eyes to a child’s alcoholism, the hatred and grief that rolls down all the branches of this genealogical tree.
The play is a vivisection of the process of inheriting traumas, lies, (co)addictions and all the things we can get as a family inheritance, even if no one bequeaths it to us in their will.
„ NIE WIEM KIM SĄ „ONI”. NIE POTRAFIMY NAWET SIĘ DOMYŚLIĆ. MOGĄ BYĆ NASZYMI SĄSIADAMI. MOGĄ BYĆ DAWNYMI ZNAJOMYMI, KTÓRYCH KIEDYŚ NIECHCĄCY SKRZYWDZILIŚMY, BYŁYMI DZIEWCZYNAMI, CHŁOPAKAMI, MĘŻAMI, RODZINĄ ..."
Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016
Premiere
11th febuary 2023
Scene
The Small Stage
Duration
120 mins (no interval)
Suggested age
16+
Upcoming dates
05.05. / friday
7.00PM
06.05. / saturday
4.00PM
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.
Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl
Festivals and awards
Spektakl bierze udział w 28. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.
Creators

Direction
Radosław Stępień

Set Design and Dramaturgy
Konrad Hetel

Costume Design
Łukasz Mleczak

Music
Bogumił Misala

Lighting Design
Klaudyna Schubert

Playwright
Tennessee Williams

Script Translation
Jacek Poniedziałek

Reżyseria
Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia
Konrad Hetel

Kostiumy
Łukasz Mleczak
Assistant Director
Viktoria Dulak
Script Translation
Jacek Poniedziałek
Stage Coordinator
Katarzyna Siczewska
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Reżyseria
Jędrzej Wielecki
Cast
Brick
Jakub Klimaszewski
Maggie
Gooper
Karol Kossakowski
Mae
Katarzyna Osipuk
Matula
Judyta Paradzińska
Tatula
Bartosz Woźny