Facebook YouTube Instagram LinkedIn
17199

TOP DOG

   

Based on the film script by Feliks Falk

TOP DOG

What is the cost of ambition today? What defines success, and how far can someone go in their hunger to achieve it? Must there always be shadows where the alluring light of the spotlight shines? What do those left in the background have to say as we conquer the stage and bask in applause?

Drawing inspiration from the iconic film Top Dog by Feliks Falk and embracing the colorful aesthetic of the 1970s Polish stage during the communist era, the creators of this performance seek answers to these questions.

Lutek Danielak is growing increasingly weary and frustrated with hosting small events in second-rate venues: senior galas, corporate parties, and children’s carnivals. His chance for a big break seems to lie in hosting the grand ball celebrating the 500th anniversary of the city and the opening of the new Forum Hotel. However, seasoned veterans Majer, Lasota, and Sikora have no intention of giving up the opportunity to lead an event of such prestige.

Fragmenty powieści „Instytut” Jakuba Żulczyka/ (c) Jakub Żulczyk/Syndykat Autorów
– Agencja Literacka i Scenariuszowa oraz wydawnictwo Świat Książki, Warszawa 2016

[...] Minkowska z wyczuciem komponuje emocjonalną amplitudę spektaklu, w której jest miejsce na gorycz, śmiech, ale też wzruszenie, które pojawia się w najmniej oczywistych sytuacjach [...].

Magdalena Piekarska, festiwalszekspirowski.pl

Premiere

8TH MARCH 2025

Stage

The Large Stage

Czas

135 min (bez przerwy)

Wiek widzów

14+

Uwaga! W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz głośne dźwięki.

Upcoming events

8.03 / saturday

7.00 PM

9.03 / sunday

6.00 pm

14.03 / Friday

11.00 am

22.03 / saturday

7.00 pm

12.04 / saturday

5.00 pm

13.04 / sunday

6.00 pm

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Burza. Regulamin wyspy” to bardzo ważny głos w dyskusji na temat hierarchii, poświęcenia i podporządkowania w pracy teatralnej, ale też dramatyczna opowieść na tematy uniwersalne, takie jak władza, potrzeba wolności i bunt, a przede wszystkim – przebaczenie.

Piotr Dobrowolski, czaskultury.pl

Tym samym “Burza. Regulamin wyspy” wpisuje się w trwającą od jakiegoś czasu w naszym kraju dyskusję o pracy w zawodzie artystycznym. O tym, jak wyglądała, wygląda i czy tak powinna wyglądać w przyszłości. O tym, na ile może pozwolić sobie reżyser wobec aktorów, członków ekip – artystycznej, technicznej, administracyjnej. O tym, dlaczego pozwalamy sobie na uprzedmiotowienie siebie (nie tylko w teatrze przecież). (…) O tym, na ile praca nas definiuje i czy musi tak być.

 

Marta Odziomek, dziennikteatralny.pl

Pod względem wizualnym w pamięć zapada szczególnie otwierająca spektakl scena burzy – jest zjawiskowa. Udowadnia, że Minkowska to reżyserka, która potrafi łączyć materie słowa, ruchu, światła i dźwięku w spójną i wizualnie zachwycającą całość.

Paweł Borek, e-teatr.pl

FESTIWALE I NAGRODY

28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski (2024)

  • nagroda Złoty Yorick
  • Nagroda Dziennikarzy

Creators

Fot. Marcin Liber

Direction and adaptation

Marcin Liber

Małgorzata Czerwień (autor zdjęcia Marcin Liber)

Dramaturgy and text

Małgorzata Czerwień

Mirek Kaczmarek_fot. Marcin Liber

Set, costume and lighting design

Mirek Kaczmarek

26

Choreography

HASHIMOTOWIKSA

Emiko_2-1

Video

EMIKO

czarne #profilowe

Music

Andrzej Konieczny

czarne #profilowe

Music

Kacper Krupa

Reżyseria świateł

Klaudyna Schubert

Screenshot 2022-08-10 at 11.44.13

Materiał video

Edgar de Poray

Reżyseria

Radosław Stępień

Scenografia i dramaturgia

Konrad Hetel

Kostiumy

Łukasz Mleczak

Stage coordinator
Katarzyna Siczewska

Set and costume designer’s assistant
Maria Mordarska

Tłumaczenie
Jacek Poniedziałek

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

CAST

x

Adam Szustak (guest)

„Instrukcja dla pań sprzątających: wybrane opowiadania” autorstwa Lucii Berlin

Wykorzystano za zgoda Curtis Brown, Ltd.

Copyright © 2015

Wszelkie prawa zastrzeżone.

KONKURSY

Spektakl „Sztuka kochania” został przyjęty do IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka żywa”.

Kliknij    aby włączyć tryb pełnoekranowy

The performance features a Film Frame from the catalog of the Documentary and Feature Film Studios: „Wodzirej” (en. „Top Dog”) directed by Feliks Falk, produced in 1978 © WFDiF, © WFDiF Jerzy Szurowski.

The partner of the performance is MAZDA Grupa Wróbel

Skip to content