Facebook YouTube Instagram LinkedIn
11666

CHODZI O TO

fot. Edgar de Poray

CHODZI O TO

Chodzenie jest rodzajem komunikacji. Kroki, miejsca w przestrzeni, sposób w jaki się przemieszczamy można potraktować jak pierwszy, wspólny język. Chodząc razem – dzieci z rodzicami, rodzice z rodzicami, dzieci z dziećmi – budujemy pierwsze relacje między sobą.

Czy pamiętacie, kiedy zrobiliście swój pierwszy krok? Jak on wyglądał? Jak często słyszymy swoje kroki? Co one dla nas znaczą i dokąd nas prowadzą? Po raz pierwszy zapraszamy najnajmłodszych widzów: dzieci od 8 do 36 miesiąca życia oraz bliskich im dorosłych, do niezwykłego sensorycznego i teatralnego doświadczania.

„Historia mowy zaczyna się tuż przy ziemi, od kroków. […] Gry kroków kształtują przestrzeń, stanowią osnowę miejsc. Wydaje się więc, że chodzenie może być określone wstępnie jako przestrzeń wypowiadania”.

Michel de Certau, Wynaleźć Codzienność. Sztuka działania

Premiera

13 października 2018 r.

Scena

Scena Bunkier

Czas

60 MIN (BEZ PRZERWY)

Wiek widzów

od 8 miesięcy do 3 lat

Przed wejściem w przestrzeń instalacji należy zdjąć buty. Prosimy o zaopatrzenie dzieci w dodatkowy ubiór na ewentualne przebranie po spektaklu.

Kiedy gramy?

09.09. / poniedziałek

19.00

09.09. / poniedziałek

19.00

09.09. / poniedziałek

19.00

„Tytułowe chodzenie reżyserka Alicja Morawska-Rubczak oraz odpowiedzialny za dramaturgię Sebastian Świąder rozumieją jak najbardziej dosłownie, jednocześnie próbując wydobyć ukryte i niezbyt oczywiste wartości i znaczenia tej jakże powszechnej i – wydawałoby się – najbanalniejszej aktywności na świecie. Pięknie i mądrze piszą o tym w krótkiej notce programowej: „Chodzenie jest rodzajem komunikacji. Kroki, miejsca w przestrzeni, sposób, w jaki się przemieszczamy, można potraktować jak pierwszy wspólny język. Chodząc razem – dzieci z rodzicami, rodzice z rodzicami, dzieci z dziećmi – budujemy pierwsze relacje między sobą”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

Nagrody Teatralne „Złote Maski” 2018

„Złota Maska” w kategorii Wydarzenie Na Scenie Offowej

Twórcy

Reżyseria

Alicja Morawska-Rubczak

Dramaturgia

Sebastian Świąder

Scenografia

Jakub Drzastwa

Muzyka

Wacław Zimpel

Pedagożka teatru

Agnieszka Szymańska

Inspicjentka
Urszula Kraska

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Obsada

Rumun

Kacper Sasin

Cecylia Caban

Magda Wolnicka (gościnnie)

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz budżetu Województwa Opolskiego.

Program do pobrania:

Spektakl powstał… Spektakl jest sponsorowany przez…

Skip to content