OPIS SPEKTAKLU
Czworo reżyserów, cztery opowieści, cztery oblicza naszego miasta – zapraszamy na OPOLE/04, spektakl produkowany z okazji obchodów 800-lecia Opola. Premiera już w kwietniu na Modelatorni, najnowszej scenie Teatru im. Jana Kochanowskiego.
Akcja przedstawienia toczy się w czterech różnych momentach historycznych. Lata 30., 70., współczesność i przyszłość, jak w scenicznym kalejdoskopie, pozwolą widzom spojrzeć na Opole z wielu punktów widzenia, za pośrednictwem różnych historii, przez doświadczenia kilku pokoleń. Zabawne, różnorodne i skomponowane z inspirowanych lokalnymi treściami opowieści zostaną wyreżyserowane przez czterech reżyserów. Ten oryginalny projekt już od 9 kwietnia na deskach Teatru Kochanowskiego.
Spektakl OPOLE/04 powstał dzięki wsparciu Prezydenta Miasta Opola. Premiera jest częścią obchodów jubileuszu 800-lecia Opola.
CZAS TRWANIA:
140 min (1 przerwa)
REALIZACJA
SCENARIUSZ, REŻYSERIA, RUCH SCENICZNY:
Agnieszka Korytkowska-Mazur
OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Aniela Maria Mazur
Paweł Betley
LEKTOR:
Tomasz Zimoch
AULA [1971]
REŻYSERIA I OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Piotr Ratajczak
DRAMATURGIA:
Maria Marcinkiewicz-Górna
Piotr Ratajczak
RUCH SCENICZNY:
Arkadiusz Buszko
WSPÓŁCZESNY POMNIK OPOLA [2017]
REŻYSERIA:
Jakub Skrzywanek
TEKST:
Daria Kubisiak
Jakub Skrzywanek
i zespół aktorski
DRAMATURGIA:
Daria Kubisiak
MUZYKA:
Kamil Tuszyński
GDY RODZI SIĘ GWIAZDA / PADAJĄ TOPOLE [przyszłość]
REŻYSERIA I DRAMATURGIA:
Marcin Wierzchowski
MUZYKA:
Zuzanna Skolias-Pakuła
Antonis Skolias
PROJEKT I WYKONANIE OBIEKTÓW ANIMOWANYCH:
Krzysztof Raczkowski
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY:
Grupa Mixer
ASYSTENTKA SCENOGRAFA:
Aldona Michalik
INSPICJENT:
Adam Szostok
OBSADA
Cecylia Caban
Katarzyna Osipuk
Grażyna Rogowska
Karol Kossakowski
Leszek Malec
Jędrzej Wielecki
PREMIERA:
9 kwietnia 2017 r. – MODELATORNIA
Media o spektaklu
Szczególnie jednak należy wyróżnić aktorów: Cecylia Caban, Katarzyna Osipuk, Grażyna Rogowska, Karol Kossakowski, Leszek Malec i Jędrzej Wielecki zrealizowali jeden świetny spektakl, pracując z czterema zespołami twórców. Ich plastyczność w wykorzystywaniu różnych konwencji, poczucie humoru i fantastyczny wokal sprawiają, że przy całej warstwie krytycznej, w spektaklu uczestniczy się po prostu z przyjemnością (choć za to, że oczekujemy od teatru rozrywki, też dostajemy prztyczka w nos)
Martyna Friedla, Gazeta Wyborcza – online