37

OPOLE/04

OPIS SPEKTAKLU

Czworo reżyserów, cztery opowieści, cztery oblicza naszego miasta – zapraszamy na OPOLE/04, spektakl produkowany z okazji obchodów 800-lecia Opola. Premiera już w kwietniu na Modelatorni, najnowszej scenie Teatru im. Jana Kochanowskiego.

Akcja przedstawienia toczy się w czterech różnych momentach historycznych. Lata 30., 70., współczesność i przyszłość, jak w scenicznym kalejdoskopie, pozwolą widzom spojrzeć na Opole z wielu punktów widzenia, za pośrednictwem różnych historii, przez doświadczenia kilku pokoleń. Zabawne, różnorodne i skomponowane z inspirowanych lokalnymi treściami opowieści zostaną wyreżyserowane przez czterech reżyserów. Ten oryginalny projekt już od 9 kwietnia na deskach Teatru Kochanowskiego.

Spektakl OPOLE/04 powstał dzięki wsparciu Prezydenta Miasta Opola. Premiera jest częścią obchodów jubileuszu 800-lecia Opola.

 

CZAS TRWANIA:
140 min (1 przerwa)

REALIZACJA

SCENARIUSZ, REŻYSERIA, RUCH SCENICZNY:
Agnieszka Korytkowska-Mazur

OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Aniela Maria Mazur
Paweł Betley

LEKTOR:
Tomasz Zimoch

AULA [1971]

REŻYSERIA I OPRACOWANIE MUZYCZNE:
Piotr Ratajczak

DRAMATURGIA: 
Maria Marcinkiewicz-Górna
Piotr Ratajczak

RUCH SCENICZNY: 
Arkadiusz Buszko

WSPÓŁCZESNY POMNIK OPOLA [2017]

REŻYSERIA:
Jakub Skrzywanek

TEKST:
Daria Kubisiak
Jakub Skrzywanek
i zespół aktorski

DRAMATURGIA:
Daria Kubisiak

MUZYKA:
Kamil Tuszyński

GDY RODZI SIĘ GWIAZDA / PADAJĄ TOPOLE [przyszłość]

REŻYSERIA I DRAMATURGIA:
Marcin Wierzchowski

MUZYKA: 
Zuzanna Skolias-Pakuła
Antonis Skolias

PROJEKT I WYKONANIE OBIEKTÓW ANIMOWANYCH:
Krzysztof Raczkowski

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY:
Grupa Mixer

ASYSTENTKA SCENOGRAFA:
Aldona Michalik

INSPICJENT:
Adam Szostok

OBSADA

Cecylia Caban
Katarzyna Osipuk
Grażyna Rogowska
Karol Kossakowski
Leszek Malec
Jędrzej Wielecki

PREMIERA:
9 kwietnia 2017 r. – MODELATORNIA

fot. Krzysztof Bieliński

Media o spektaklu

Szczególnie jednak należy wyróżnić aktorów: Cecylia Caban, Katarzyna Osipuk, Grażyna Rogowska, Karol Kossakowski, Leszek Malec i Jędrzej Wielecki zrealizowali jeden świetny spektakl, pracując z czterema zespołami twórców. Ich plastyczność w wykorzystywaniu różnych konwencji, poczucie humoru i fantastyczny wokal sprawiają, że przy całej warstwie krytycznej, w spektaklu uczestniczy się po prostu z przyjemnością (choć za to, że oczekujemy od teatru rozrywki, też dostajemy prztyczka w nos)
Martyna Friedla, Gazeta Wyborcza – online

Teatr Opole